י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"קשה לעבור את החג"

כרבע מהישראלים יכנסו למינוס או יצמצמו הוצאות בקניות לפסח

מהסקר שערך ארגון לתת עולה כי 80.8% יעשו את הקניות לחג בצורה מחושבת יותר מבעבר, 24.4% מעריכים שיכנסו למינוס בעקבות הוצאות החג | עם זאת, כמעט מחצית מהישראלים תרמו או יתרמו לפחות ארוחת חג אחת לנזקקים 

כרבע מהישראלים יכנסו למינוס או יצמצמו הוצאות בקניות לפסח
קניות ברמי לוי צילום: Yossi Aloni/Flash90

סקר מיוחד שערך ארגון "לתת" לקראת חג הפסח מגלה תמונת מצב עגומה למדי על המצב הכלכלי של הישראלים מאז פרוץ הקורונה לחיינו, כחמישית מהמשיבים (17.5%) העידו כי המצב הכלכלי יעסיק ויטריד אותם במידה רבה או רבה מאוד במהלך החג הקרוב, ורק 22.2% מהישראלים אמרו שהמצב הכלכלי לא יטריד אותם כלל במהלך החג.

הסקר נערך ב-11 באפריל על ידי חברת IPANEL עבור הארגון, בקרב 504 נשאלים יהודים בני 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. בהקשר של יוקר המחייה עולה כי שליש (32.7%) מהישראלים מעידים שהתייקרות המחירים תביא לצמצום הוצאותיהם על מזון, 27.2% מעידים כי צמצמו את ההוצאות כבר לקראת הפסח, 80.8% מעידים כי יערכו את הקניות באופן מחושב יותר.

בנוסף, כרבע מהישראלים (24.4%) מעריכים שיכנסו למינוס או יאלצו להגדילו עקב ההוצאות לחג הפסח. נתון נוסף שעולה מהנתונים הוא כי 46.3% מהישראלים מעידים שיתרמו ארוחת חג לנזקקים, 32.1% העידו כי היו רוצים לתרום אך אינם מסוגלים.

ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת: "עליית המחירים הגלובאלית והאינפלציה שוחקים עוד את כוח הקניה המצומצם ממילא של השכבות המוחלשות, ויקשה עליהם יותר להתמודד עם מאבק ההישרדות היומיומי ויאתגר את יכולתם לעבור את תקופת החגים באופן ראוי ומכבד. עליית המחירים פוגעת גם ביכולת של ארגוני הסיוע להעניק את המענה הדרוש, כאשר אנחנו חווים עליה של 15% במחירי סל המזון לפסח וצופים עלייה של 20% בהיבט שנתי".

לברי וינטרוב, "הצמיחה במשק לא מחלחלת למטה ואנו עדים למגמה הולכת וגוברת של התרחבות הפערים החברתיים, כך שבשעה שישראל היא המדינה השלישית בעולם בשיעור המתעשרים החדשים, היא גם שלישית בעולם בשיעורי העוני. לצד המלחמה בטרור ובאיומים הביטחוניים, המלחמה באוקראינה והמלחמה בקורונה, אסור לשכוח את האוכלוסיות הפגיעות ביותר בחברה שלנו. על הממשלה להעמיק את המענה והתמיכה בנזקקים, המהווים רבע מהציבור הישראלי - משפחות חד הוריות ומרובות ילדים, קשישים וניצולי שואה, שחיים במצוקה ומחסור".

חג פסח ארגון לתת מוצרי מזון יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד