כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סיקור ותיעוד

הרבי מצאנז חנך את מחלקת הדיאליזה החדשה

במעמד מרומם נחנכה  ב'מרכז רפואי צאנז - לניאדו' מחלקת דיאליזה ממוגנת חדשה  השלמת בניית המחלקה התאפשרה הודות לתרומת הרה"ג ישראל נח גוטמן משויץ-ישראל. המעמד חותם שנתיים של פיתוח אינטנסיבי במרכז הרפואי,  במהלכו הושקו המחלקות החדשות: אורטופדיה, גניקואונקולגיה, מרכז הילודה, פגייה, חדר טראומה, מיון מילדותי וכעת, הדיאליזה הממוגנת

הרבי מצאנז חנך את מחלקת הדיאליזה החדשה
חנוכת מחלקת הדיאליזה בלניאדו צילום: משה גולדשטיין

ברגשות שמחה וסיפוק, בשבח והודיה להשי"ת, חגג השבוע 'המרכז הרפואי צאנז ביה"ח לניאדו' במעמד מרשים ומרומם, בראשות האדמו"ר מצאנז - נשיא המרכז הרפואי, ובהשתתפות רבנים ואישי ציבור, והתורם הנכבד הנגיד הרה"ג ישראל נח גוטמן יו"ר ידידי לניאדו-שווייץ, את חנוכת מחלקת הדיאליזה הממוגנת החדשה.

כהמשך לתנופת הפיתוח התמידית המתחוללת במרכז הרפואי מיום היווסדו ע"י האדמו"ר השפע חיים זי"ע, ועד לימינו בנשיאות האדמו"ר שליט"א. הפעילות המבורכת של ועד המנהל בשילוב עם הנהלת המרכז הרפואי, המחלקה לקשרי חוץ וגיוס משאבים, לצד אגודות הידידים ברחבי העולם, ממשיכים כולם בשילוב ידיים בפיתוח החזון ובשגשוג המוסד הרפואי הקדוש. בניינים ומחלקות נבנים בזה אחר זה, במטרה להרחיב את אפשרויות הבאת המזור והרפואה לכל אחד באשר הוא, כשאיפת קדשו של המייסד הגדול האדמו"ר זי"ע, ובעידודו ודרבונו של הנשיא האדמו"ר מצאנז.

בניית המחלקה ארכה תקופה ארוכה, במהלכה הושקעו עשרות מליוני ₪ בבנייה ורכש תשתיות, ציוד ומכשור. הבנייה עומדת בכל התקנים המחמירים מטעם הרגולטור, הן בהיבט של מיגון המחלקה למצבי מלחמה ל"ע והן בהיבט של סטריליזציה, ומכשור מתקדם. התורם הנכבד הנגיד הרבני הרה"ג ישראל נח גוטמן – יו"ר ידידי המרכז הרפואי בשוויץ ובעמח"ס 'ממשקה ישראל למנחה', שלקח על שכמו את השלמת המלאכה תרם סכום נכבד להשלמת תשתיות המיגון. הרב גוטמן היה בבחינת "המכה בפטיש" של מלאכת השלמת המחלקה, וכידוע מה שאמרו חז"ל בגמ' "אין המלאכה נקראת אלא על שם גומרה".

המעמד החל במחלקות החדשות בקביעת מזוזות ע"י האדמו"ר מצאנז והתורם הרב ישראל נח גוטמן. האדמו"ר סייר במרחבי המחלקה החדשה בלוויית המנכ"ל מר נדב חן אשר סקר בפניו את נתוני המחלקה והיקפה, הכוללים 3 אולמות עם 34 עמדות משכוללות ומצויידות במיטב הציוד המדורני הקיים.

בלטו בהשתתפותם במעמד המרומם, הרבנים והאישים הנכבדים: בני האדמו"ר מצאנז, רב המרכז הרפואי הרב הגאון רבי חיים יעקב שוורץ, חברי ועד המנהל, מנכ"ל המרכז הרפואי מר נדב חן, המנהל הרפואי פרופ' צבי שמעוני, סגן המנהל הרפואי ד"ר וינטראוב, סמנכ"ל קשרי חוץ ופיתוח משאבים מר מאיר מרק, חברי הנהלת ביה"ח, מנהל מחלקת הדיאליזה ד"ר ששר, הסגל הרפואי והסיעודי של מחלקת הדיאליזה ובכירים נוספים.

מנכ"ל המרכז רפואי מר נדב חן ציין בפני הנוכחים את תנופת הבינוי והפיתוח המתחוללת במרכז הרפואי בימים אלו: "המעמד הזה, חנוכת הבית של מחלקת הדיאליזה, הוא חלק ממהלך גדול מאד של בנייה ופיתוח בית החולים. בשנים האחרונות זכינו, להשלים ולחנוך את מחלקת אורטופדיה, מחלקת גניקו-אונקולוגיה – מחלקה שהרב גוטמן סייע גם בבנייתה, מרכז הילודה, הפגייה, המיון המיילדותי, חדר טראומה, מכשיר סיטי במיון ועוד וכעת – הדיאליזה. כל זאת בעזרה ותמיכה של חברי הועד המנהל וצוות מחלקת קשרי חוץ ופיתוח משאבים, לצד אגודות הידידים הפזורות ברחבי העולם, שגייסו בשנים האחרונות  מעל למאה ועשרים מיליון שקלים! למען הקמתן וחידושן של מחלקות שונות במרכז הרפואי!"  

המחלקה הזו, מחלקת דיאליזה גדלה משמעותית עם כניסתה למשכנה החדשה. אם במחלקה הישנה הפעלנו 27 עמדות דיאליזה, הרי שבמחלקה החדשה, אנו מפעילים 34 עמדות, חדרי בידוד למטופלים הזקוקים לכך, חדרי ישיבות, חדרי רופאים  - כל זאת במחלקה מפארת המתפרסת על פני כ-1200 מ"ר. כך בעזרת ה', נוכל להעניק טיפול מיטבי למטופלים רבים יותר". בסיום הודה לבני משפחת גוטמן הנכבדה על המימון להקמת תשתיות המיגון של המחלקה החדשה.

לאחר הסקירה המרגשת שהציג המנכ"ל בפני הנוכחים, עלה לנאום התורם הנכבד הנגיד הרה"ג ישראל נח גוטמן שתיאר ברגש מרטיט את סיפור חייו האישיים. "טיפלתי לפני כ-35 שנה באשתי ע"ה במשך שלוש שנים בדיאליזה בתוך הבית, בעבר היה מדובר במשהו לא מקובל בכלל. הרופאים בשוויץ לא האמינו למה שהצלחנו, בס"ד, להעניק לה בתוך הבית ללא צורך בשהות בבית חולים. ב"ה זכיתי לראות ניסים גלויים במהלך הטיפול, כמה פעמים. בשלב מסוים הבנתי שנפלה לידי הזכות להמשיך את דרכו של אאמו"ר הרב משה דוד ז"ל, שעמד לימינו של האדמו"ר בעל השפע חיים זצוקלל"ה, ולהמשיך את מלאכת גיוס המשאבים עבור המרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו, כפי שעשה אאמו"ר במשך שנים רבות. החלטתי, בעצה אחת עם אחי הגדול הרה"ג רבי שלמה צבי לתרום את מחלקת הדיאליזה הראשונה, במשכנה הקודם. כיום, ב"ה אנו סוגרים מעגל פעם נוספת.

הרבי מצאנז בית חולים לניאדו דיאליזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד