ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
על רקע המתיחות הביטחונית

ישראל וטורקיה ישובו להיות אויבים? שר החוץ מתריע

שר החוץ הטורקי, צ'אבושולו, שוחח היום עם כתבים ישראלים לראשונה מאז התחממות היחסים, ואמר כי "יחסי ישראל-טורקיה ידעו עליות ומורדות בגלל הנושא הפלסטיני" | הוא גינה את הפיגועים האחרונים, אך קרא לישראל לנהוג באיפוק

ישראל וטורקיה ישובו להיות אויבים? שר החוץ מתריע
נשיא טורקיה ראג'יפ ארדואן ויועצו הבכיר (משמאל) ירייט בולוט צילום: מתוך חשבון הטוויטר

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'אבושולו אמר היום (רביעי) בתדרוך לכתבים ישראלים במשרד החוץ באנקרה כי משברים עתידיים בין ישראל לפלסטינים עלולים להשפיע בצורה שלילית על תהליך הנורמליזציה בין טורקיה לבין ישראל. "אנחנו מצפים מהצד הישראלי לכבד את החוק הבינלאומי בנוגע לפלסטינים, כדי שהיחסים בינינו יהיו ברי-קיימא", אמר שר החוץ הטורקי.

צ'אבושולו אמר כי טורקיה מצפה לאיפוק מצד ישראל והפלסטינים במהלך חודש הרמדאן ואמר כי הוא מקווה שהתקפות הטרור מהצד הפלסטיני והרג של אזרחים פלסטינים מצד ישראל לא יובילו להסלמה נוספת.

שר החוץ הטורקי אמר בתדרוך לכתבים הישראלים כי היחסים עם ישראל נמצאים בתקופה של מומנטום חיובי וכי הדיאלוג בין הצדדים הוא חיובי ומועיל. צ'אבושולו ציין כי היו הרבה עליות ומורדות ביחסים בין ישראל לטורקיה בשנים האחרונות אבל הדגיש כי טורקיה רוצה לבסס עם ישראל מערכת יחסים ברת-קיימא שתחזיק מעמד. יחד עם זאת, הוא אמר כי הבעיות בין המדינות לא היו קשורות ליחסים ביניהן, אלא לנושא הפלסטיני ולמה שהוא כינה "הפרות של החוק הבינלאומי מצד ישראל".

הוא ציין כי טורקיה רוצה לקיים עם ישראל דיאלוג על נושאים אזוריים כמו איראן וסוריה ולקדם סדר יום חיובי בנושאים כמו סחר, השקעות, אנרגיה ותיירות. "אני זוכר שהרבה ישראלים היו מגיעים לאזור שבו גדלתי באנטליה ולעיר הולדתי אלאניה. אני רוצה שהם יחזרו", אמר שר החוץ הטורקי.

 

ישראל טורקיה נורמליזציה סכסוך ישראלי פלסטיני גל הטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד