י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שבירת הכלים

המאבק נגד בנט; הליכוד פונה למשטרה, ליועמ"שית ולמבקר

השיפוצים במעונו של רה"מ בנט ברעננה שהפך ל"מעון הרשמי": ח"כ קטי שטרית מהליכוד פנתה למבקר המדינה ובליכוד הודיעו כי ח"כים מהאופוזיציה יפנו הערב ליועמ"שית ולמשטרה

המאבק נגד בנט; הליכוד פונה למשטרה, ליועמ"שית ולמבקר
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת ‏הכנסת קטי שטרית מ'הליכוד' פנתה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן באשר לביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה, "שהפך", לטענת הליכוד, "למעון ראש הממשלה הרשמי, תוך השקעת עשרות מיליונים בשיפוץ ביתו האישי ושיפור ההבטחה".

לדברי שטרית, מבקר המדינה הבטיח את תשובתו בעניין מיד לאחר חג הפסח.

במקביל הודיעה מפלגת 'הליכוד' כי "חברי כנסת מהאופוזיציה יגישו הערב תלונה ליועצת המשפטית לממשלה ולמשטרה נגד בנט, בגין הפרת חוק יסוד הממשלה והוצאת כספים מהמדינה במרמה לטובת שיפוץ, השבחה והוצאות נוספות של מעונו הפרטי ברעננה, בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח מכספי ציבור".

שטרית איננה הראשונה שפונה בעניין למבקר המדינה. כבר לפני מספר שבועות דווח כי התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בבקשה לבקר את הליכי קבלת ההחלטות אשר קדמו להישארותו של ראש הממשלה נפתלי בנט בביתו הפרטי ברעננה, לרבות בחינת הכספים אשר הוצאו לשם כך ולשם הפיכת מעונו הפרטי למעון "רשמי".

זאת בעקבות תחקיר עיתונאי שדיווח על עלויות גבוהות, ייתכן אף בגובה עשרות מיליוני שקלים, שמושקעות בשיפוץ ביתו הפרטי של ראש הממשלה, אשר כוללים הקמת תשתיות אבטחה מתאימות, גדרות, מצלמות ודיור עבור המאבטחים. כל זאת שעה שהשיפוצים במעון ראש הממשלה הרשמי ברחוב בלפור בירושלים נמשכים.

התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה כי "מדברים אלו עולה חשש כי החלטתו של ראש הממשלה להישאר בביתו הפרטי ברעננה ולהפכו למעון ראש הממשלה בפועל, מביאה עמה פגיעה קשה ביותר בקופה הציבורית, וזאת לצד פגיעה מתמשכת ברווחתם של תושבי הרחובות הסמוכים".

"עניין זה מחייב, לטעמנו, ביקורת על הליכי קבלת ההחלטות אשר קדמו להישארותו של ראש הממשלה המכהן במעונו הפרטי", נכתב בפנייה ששוגרה למבקר המדינה.

נפתלי בנט יועץ משפטי לממשלה מפלגת הליכוד מעון ראש הממשלה התנועה לאיכות השלטון מבקר המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד