כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שתי טיפות

מבצע החיסונים לפוליו מתרחב לכל הארץ

מבצע "שתי טיפות 2022" מורחב לכל טיפות החלב במדינת ישראל, למשפחות עם ילדים עד גיל 6 כולל, לאחר חול המועד המבצע יורחב גם לבני 7-17 שנים. 23,991 חיסונים ניתנו עד כה בירושלים והסביבה

מבצע החיסונים לפוליו מתרחב לכל הארץ
חיסוני פוליו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאור התפרצות נגיף הפוליו (שיתוק ילדים) בישראל, פתח משרד הבריאות במבצע "שתי טיפות 2022" בירושלים והסביבה, במטרה לחסן את כל מי שלא קיבל את שתי מנות החיסון. הערב(רביעי) מורחב המבצע לכל טיפות החלב במדינת ישראל, בפריסה ארצית למשפחות עם ילדים עד גיל 6 כולל, ומיד לאחר חול המועד המבצע יורחב גם לבני 7-17 שנים.

על פי עדכון משרד הבריאות, לא אותרו ביממה האחרונה מקרי הידבקות חדשים. עד כה אותרו תשעה מקרי הדבקה בנגיף הפוליו, בשבעה מהמקרים מדובר בילדים שלא חוסנו לנגיף, מקרה אחד בו הילד מחוסן חלקית ומקרה נוסף בו הנדבק היה מחוסן לחלוטין. רק מקרה אחד מתוך השמונה סובל מתסמינים של שיתוק ילדים.

עוד מעדכן הערב משרד הבריאות כי בירושלים והסביבה, מתחילת המבצע ועד עתה 23,991 ילדים התחסנו נגד נגיף הפוליו, ומתוכם 442 התחסנו היום עד השעה 14:00.

במשרד הבריאות מדגישים כי חשוב לדעת שילידי השנתונים 2005-2013 לא קיבלו את כל מנות החיסון כחלק מתכנית חיסוני השגרה ונדרשים להשלמת חיסונים. משרד הבריאות קורא לכל הורה לבדוק סטטוס התחסנות של הילדים עד גיל 17 כדי לוודא צורך בהשלמת חיסון.

במשרד הבריאות ממשיכים וקוראים לציבור לחסן את הילדים שטרם חוסנו, ומדגישים כי "החיסון כנגד נגיף פוליו הוא האמצעי היעיל והבטוח ביותר למניעת ההדבקה בנגיף ולהגנה מפני המחלה".

חיסונים פוליו טיפות חיסון ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד