י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רשלנות בריטית

קצות אצבעותיו של עובד המפעל נקטעו ונזרקו לפח

עובד במפעל בלונדון שאיבד את קצות אצבעות בתאונת עבודה לא הצליח להצמיד אותם מחדש, כי הבוסים "זרקו אותם לפח". לעובד נאמר להזמין מונית כדי להגיע לבית החולים ולא אמבולנס | בנוסף הוא נשלח ל'חופשת חג' במקום לחופשת מחלה

קצות אצבעותיו של עובד המפעל נקטעו ונזרקו לפח
אילוסטרציה צילום: pexels

ויראג' קאקאדיה, עובד במפעל בלונדון, נאלץ להזמין מונית לבית חולים, לאחר שקצות האצבעות שלו נקטעו, בנוסף הוא סיפר, כי הבוסים גרמו לו לקחת חופשה רגילה במקום חופשת מחלה. העובד שתפקידו להכין מנות סושי עבור סופרמרקטים בריטיים גדולים, טוען שהבוסים זרקו את קצות שתיים מאצבעותיו לאחר תאונה תעשייתית - ואז הציעו לו להזמין מונית במקום להזמין אמבולנס.

הוא השתמש במכונה כדי לחתוך פלפלים לסושי כשהוא לובש רק אחת משתי כפפות הפלדה שלטענת החברה הייתה זמינה באותו יום כדי להגן על אצבעות העובדים. בניסיון להפעיל מחדש מכונה מסוימת, אצבעותיו נלכדו, מה שהוביל לקטיעת שתיים מאצבעותיו.

במקום להזעיק אמבולנס, הבוסים הציעו לו להתקשר למונית, שלקחה אותו לבית החולים 'סנט מרי' בפדינגטון. הצוות הרפואי שאל אותו היכן אצבעותיו, הוא בדק עם מנהלי המפעל, וגילה כי הן הושלכו לפח.

החברה לא הכחישה שהשליכה את קצות אצבעותיו של העובד בן ה-27 ממוצא הודי, שמגיש כעת בקשה לפיצוי על רשלנות ותביעות נוספות. הוא דובר מעט אנגלית ועובד שישה ימים בשבוע במפעל.

הוא סיפר לתקשורת בלונדון, כי מכונת החיתוך התקלקלה מספר פעמים בשבוע שלפני התאונה שאירעה בינואר השנה. אך המשיכה להישאר בשימוש. ויראג' לא קיבל דמי מחלה עבור השבועיים שנאלץ להפסיק לעבוד, ובמקום זאת נאמר לו לקחת אותם כחופשת חג.

ויראג' אמר לאתר MyLondon: "המעסיק משחק משחקים עם החיים שלי. אם היו שולחים איתי את קצות האצבעות עם קרח לבית החולים, עדיין היה לי אותן שלמות. הם לא התקשרו לאמבולנס, והם לא הציעו לי שום תמיכה".

דובר אחד החברות שקונה סושי מאותו מפעל אמר, כי הם בודקים את הנושא בדחיפות: "רווחת העובדים חשובה לנו מאוד ואנחנו באמת מודאגים לשמוע על זה. אנחנו חוקרים את זה בדחיפות". דובר של רשת סיינסבריס הגדולה שקונה גם היא סושי מהמפעל, אמר: "כל המוצרים הזמינים ללקוחותינו צריכים להיות מיוצרים בצורה שתעמוד בתקני הבטיחות והרווחה הגבוהים שלנו לעובדים, אנו מתייחסים ברצינות רבה להאשמות מסוג זה ואנו חוקרים בדחיפות עם היצרן".

יש יותר מ-600 עובדים במפעל, כאשר רובם מרוויחים שכר מינימום של כ-9 פאונד לשעה. הטמפרטורה במפעל היא מתחת לארבע מעלות, על פי ההערכות, כמחצית מכוח העבודה במפעל הם מרקע של מיעוטים אתניים שדוברים אנגלית רצוצה כשפה שנייה.

קטיעת אצבע לונדון תביעת רשלנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד