ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"אני לא רוצה כסף"

גיבור השעה: "ראיתי את היורה, צעקתי לשוטרים וחשבו שאני משוגע"

עובד בחברת אבטחה, בן 21, הדהים את משטרת ניו יורק כשהודיע לשוטרים ברחוב, כי החשוד פרנק ג'יימס, שירה באנשים רבים ברכבת בברוקלין, מסתובב ברחוב חופשי, תושבי ניו יורק דורשים שיקבל פרס של 100 אלף דולר

גיבור השעה: "ראיתי את היורה, צעקתי לשוטרים וחשבו שאני משוגע"
ניידות של משטרת ניו יורק צילום: unsplash

האיש שזיהה את פרנק ג'יימס, בן ה-62, שביצע את הירי ברכבת התחתית בברוקלין ביום שלישי האחרון, בו נפצעו 29 אנשים, הפך אתמול (רביעי) לגיבור בארה"ב, לאחר שהדהים את משטרת ניו יורק כשזיהה את המבוקש ביותר בעיר.

מדובר בזאק טאהאן, בן ה-21, שעובד למחייתו בחברת אבטחה, שתיקן מצלמה מחוץ לחנות באיסט וילג' בניו יורק, כאשר הבחין לפתע במבוקש לחקירה - פרנק ג'יימס כשהוא צועד ברחוב ללא חשש. לדבריו, האיש בדיוק יצא מסניף מקדונלד'ס והסתובב כלאחר יד, יום לאחר שירה בעשרה אנשים, ופצע עוד רבים עם חומרי נפץ.

טאהאן, סיפר ל'דיילי מייל', כי הוא התחיל מיד לקפוץ ולצרוח, ולצעוק לעבר שוטרים שהיו בקרבת מקום שזה היורה המבוקש וג'יימס נעצר תוך שניות. בשיחה עם עיתונאים לאחר מכן, אמר טאהאן, שהגיע מסוריה, כי "אנשים חשבו שאני משוגע".

ביום רביעי הוא זכה לשבחים, הוגדר כגיבור על ידי רבים ברשתות החברתיות שקראו לתת לו 100,000 דולר - כפול מהפרס שהובטח עבור מידע שיוביל למעצרו של ג'יימס. הוא אמר ל'דיילי מייל' שהוא לא יגבה את הפרס כי 'כסף לא חשוב לו'.

בבוקר יום רביעי, יממה לאחר הירי, הוא עלה שוב לרכבת בשעה 9:15 בבוקר בפארק סלופ ונסע למנהטן, ממש מתחת לאף של השוטרים שמילאו את תחנת הרכבת.

לג'יימס יש גיליון הרשעות ארוך, כולל אישומים נגדו בניו יורק ובניו ג'רזי החל משנות ה-90, על החזקת כלי פריצה, מעשים פליליים, חבלה פלילית, הסגת גבול, גניבה והתנהגות לא נאותה. במסיבת עיתונאים אתמול, אמר ראש העיר אריק אדמס: "חברי הניו יורקרים שלי. תפסנו אותו. אני רוצה להודות לתושבי ניו יורק שנתנו טיפים, הגיבו, עזרו לנוסעים פצועים. שלושים ושלוש יריות, אבל פחות מ-30 שעות לאחר מכן אנחנו יכולים לומר שהשגנו אותו".

פרנק ג'יימס ברוקלין אירוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד