כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נאבקים בביידן

ארה"ב: מאות איראנים מפצירים לא להכשיר את משמרות המהפכה

יותר מ-500 מדענים וחוקרים איראנים-אמריקאים מפצירים בממשל ביידן שלא למחוק את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור

ארה"ב: מאות איראנים מפצירים לא להכשיר את משמרות המהפכה
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

קבוצה של יותר מ-500 מדענים וחוקרים איראניים אמריקאים לוחצים על נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לא להסיר את משמרות המהפכה האיראנית מרשימת ארגוני הטרור הזרים.

במכתב, בראשותו של פרופסור מאוניברסיטת קונטיקט ודיקן בית הספר להנדסה, קאזם קזרואנין, נכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כי דרישת המשטר האיראני להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור הזרים, "מנוגדת ללא ספק של הרצון והאינטרס של העם האיראני, ומאיימת ישירות על קידום הדמוקרטיה. משמרות המהפכה הם הכלי של טרור בחו"ל ודיכוי אנשים ברחובות איראן. כלי טרור זה שומר על הדיקטטורה הדתית באיראן, וממשיך לעכב כל התקדמות לקראת זכויות אדם", נכתב במכתב.

במכתב נאמר כי האיראנים נאבקים שנים רבות לחופש, וכי "הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור הזרים, תקרין התעלמות בוטה מהתקווה והמאבק הלגיטימי של האיראנים לחופש וכבוד".

במכתב נאמר עוד: כי "לא רק שמשמרות המהפכה לא הראו שמץ של אינדיקציה למאמצים בבלימת התנהגות מרושעת, אלא הם משחקים תפקיד גדול יותר ביצירת יחידות טרור ימיות פרוקסי, תפעול מל"טים לפעולות טרור, ומימון טרור ברחבי העולם". מאז פברואר 2021, ועדת אנשי המקצוע האיראנים - אמריקאים למדיניות איראן, שלחו מכתבים נוספים לביידן, כל אחד חתום על ידי כמה מאות מלומדים, פרופסורים, רופאים, בכירים בתעשייה ויזמים מצליחים מאיראן-ארה"ב.

באחד המכתבים נאמר: "כמדענים, אקדמאים ואנשי מקצוע איראניים-אמריקאים המודאגים מאוד מהסבל של העם האיראני תחת כוחות משמרות המהפכה האכזריים, אנו מבקשים בכבוד כי משמרות המהפכה יישארו ברשימת ארגוני הטרור הזרים".

משמרות המהפכה ארגוני טרור איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד