כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אורחים בלתי צפויים בסקווירא: בני ישיבה ליטאית

בני ישיבת לונג ביץ' בניו יורק, היו בדרכם להרי הקטסקילס לשבת, אך התעכבו בפקק תנועה • אנשי קהילת סקווירא, על אם הדרך אירחו את הבחורים • "חוויה נדירה"

בית המדרש בסקווירא. צילום: ארכיון
בית המדרש בסקווירא. צילום: ארכיון

קבוצת בחורי ישיבת לונג ביץ בניו יורק, שהייתה בדרכה להרי הקטסקילס לשבת, התעכבה בפקק תנועה ארוך, ומצאה את עצמה מתארחת בסקווירא לשבת.

מדריך בישיבה סיפר: "מדי יום שישי אנחנו שולחים את בחורי הישיבה לביתם, מאחר ובמהלך השבת מגיעים פה לחופים גויים והפריצות חוגגת. השבת בגלל שההורים כבר נמצאים בבתי הקיץ בקטסקילס, ארגנה הישיבה אוטובוס לקטסקילס. היינו אמורים לצאת בשעה 12 אבל ההסעה הגיעה באיחור של 3 שעות.

"שאלנו את המנהל מה לעשות, והמנהל אמר שאנחנו יכולים לצאת לדרך, מאחר והשקיעה היא בשמונה וחצי, אזי נותרו לנו חמש שעות. יצאנו לדרך, אבל נתקענו בפקק אין סופי שנגרם כנראה מתאונות דרכים. כשהזמן הלך ואזל וראינו שלא נספיק להגיע, התקשרנו להורים לידע אותם שלא נגיע. הבעיה היתה שלא היה לנו אוכל כשר וגם לא היה כבר היכן לקנות"

הפתרון נמצא בעזרת אחד ההורים שיצר קשר עם הכנסת אורחים של קרית סקווירא, קרוב למיקום הקבוצה ואלו הסכימו לארח את בחורי הישיבה.

"הגענו 45 דקות לפני השקיעה. מנהל ההכנסת אורחים כבר דאג למקומות לינה וגם לאירוח לכל סעודות השבת", הוא מספר. "הבחורים נשלחו בקבוצות קטנות לבתי התושבים שאירחו אותם בשמחה לסעודות השבת. ואת הסעודה שלישית אכלנו יחד בביתו של אחד התושבים. האדמו"ר לא היה השבת בעיירה, אבל את השבת הזו לא נשכח לעולם" סיפר המדריך והוסיף, "כבר תיכננו להישאר בשבת באיזה מוטל גוי ולאכול לחם ומים, אך זה היה לטובה כי חלק גדול מהבחורים מעולם לא התארחו בבתים חסידיים, אין ספק שאת השבת הזו הם לא ישכחו לעולם".
לונג ביץ הרים שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד