כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

6 רקטות נורו מרצועת עזה • צה"ל תקף

ארבע רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום; אין נפגעים • צה"ל תקף אתרים לאחסון אמצעי לחימה • שר הביטחון הורה לסגור את המעברים כרם שלום וארז

כיפת ברזל. צילום: פלאש90
כיפת ברזל. צילום: פלאש90

לראשונה מאז סיום מבצע 'עמוד ענן' בתמוז תשע"ב, נורו אמש (ב), רקטות בכמות גדולה, מרצועת עזה לעבר הדרום.

הלילה סמוך לשעה 23:42 נשמעה אזעקת צבע אדום בנתיבות, רהט ומשמר הנגב. בהמשך נשמעו אזעקות גם במועצות האיזוריות בנגב המערבי, בני שמעון, שער הנגב, חוף אשקלון, מרחבים, לכיש, וכן בעיר נתיבות. בעיר רהט ומועצה האיזורית להבים גם נשמעה אזעקה.

לפי הדיווח מדובר בשש רקטות המספר מטחים. שתיים נורו לעבר בני שמעון ונפלו בשטחים פתוחים. ארבע שוגרו לעבר העיר אשקלון, ושתיים מהן יורטו באמצעות מערכת 'כיפת ברזל' מעל שמי העיר. שתיים נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים.

דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שני אתרים לאחסון אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה וכן בור שיגור ומוקד פעילות טרור בדרום רצועת עזה בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח מדינת ישראל.

שר הביטחון, משה יעלון, הורה לסגור את מעבר כרם שלום לסחורות ואת מעבר ארז להולכי רגל מרצועת עזה בעקבות ירי הרקטות מהרצועה.

דובר צה"ל - תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, כתב בדף הפייסבוק שלו כי "שוב, התייעצות ביטחונית דחופה סמוך לחצות. לאחר 40 ימים של שקט, ללא ירי מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל נורו הלילה רקטות אשר ככל הנראה נפלו בשטחים פתוחים. לילה טוב ושקט לתושבי הדרום".

המטות והמתקנים הביטחוניים של מנגנוני הביטחון בעזה פונו, מחשש לתקיפה ישראלית. על פי דיווחי הפלסטינים, ישנה תנועה ערה של כלי טיס מעל שמי הרצועה.

גורם ביטחוני העריך כי מטחי הרקטות לעבר שטח מדינת ישראל הלילה בוצעו ככל הנראה על ידי פעילי ג'יהאד איסלאמי, בתגובה למחלוקת חריפה בין בכירי הארגון לבין ארגון חמאס, על רקע מותו של עצור של ג'יהאד איסלאמי.

ג'ונדיה ראאד, אחד ממפקדי 'גדודי אלקודס' הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בעזה נורה היום (ראשון) בשעות הצהרים על ידי שוטרים מתנועת החמאס, הוא נפצע באורח אנוש, ובבית החולים נקבע מותו. בעקבות כך, הודיע הג'יהאד האיסאלמי בעזה כי הוא מנתק את קשריו באופן זמני עם חמאס בעקבות מותו של אחד ממנהיגיו הצבאיים, "שנהרג בהתנגשות אלימה עם שוטרי חמאס". כך דיווח גורם רשמי בארגון.

חמאס טוען שהוא התאבד, ואילו אנשי הג'יהאד טוענים כי חוסל.

בשבוע שעבר ביום רביעי שוגרה רקטה לעבר ישראל, והתפוצצה בשטח רצועת עזה. בימים האחרונים הופעלו מספר פעמים מערכות האזעקה בישובי עוטף עזה וחוף אשקלון, בעקבות ניסויים שערכו ארגונים ברצועה ברקטות קצרות וארוכות טווח.
ירי רקטות ג'יהאד עזה דרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד