כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

השלמת בגרויות לחרדים

תוכנית הלימודים של סמינרים חרדים מסוימים כוללת תעודת בגרות חלקית או מלאה 

השלמת בגרויות לחרדים
בגרויות צילום: FREEPIK

תעודת בגרות היא תעודה אשר מוענקת לאחד סדרה של בחינות במקצועות ובמסלולים שונים. תעודה זאת מהווה תנאי קבלה בסיסי מאוד ברוב מוסדות הלימוד האקדמאיים. בכדי לקבל תעודת בגרות, יש צורך להיבחן ב-20 יחידות לימוד. כיום קיימות תעודות מיוחדות כגון: בגרות טכנולוגית או בגרות מדעית ועוד. יחידות הלימוד הבסיסיות כוללות למעשה את כל מקצועות היסוד שהם: אנגלית, מתמטיקה, ספרות, עברית, אזרחות, תנ"ך, היסטוריה ומתמטיקה. ישנן יחידות גמישות וזאת בהתאם להעדפות של כל נבחן.

בגרות לחרדים- מה זה אומר?

כחלק מהתכנים של מבני הבגרות עברו התאמה תרבותית. תכנית הלימודים בתנ"ך לדוגמא כוללת חומרי לימוד ושאלונים שונים עבור המגזר החילוני, המגזר הדתי לאומי והמגזר החרדי. ההתאמה המדוברת קיימת גם בספרות וגם במקצועות נוספים. כיום משרד החינוך איננו מאפשר להרכיב תעודת בגרות אחת משאלונים למגזרים שונים.

כאשר מדובר על השלמת בגרויות לחרדים , מדובר למעשה על אופציה המוצעת בהתאמה לאדם החרדי, בהתאם לאמונה שלו ובהתאם לפרמטרים שונים העומדים על הפרק. מכיוון שלא מעט חרדים לא למדו במקום לימודים אשר בו לומדים לימודי חול ובהתאם לכך, אין להם בגרות, הרי שאם הם מעוניינים ללמוד לימודים אקדמאיים כלשהם הם נתקלים בקשיים וזאת בשל העובדה שמרבית המוסדות האקדמיים כיום דורשים תעודת בגרות כחלק מתנאי הקבלה. על כן, כיום ניתן למצוא מוסדות לימוד שונים המציעים השלמת בגרות באופן ספציפי לחרדים. התכנים בהשלמת הבגרות המדוברת תואמים להלך הרוח והשקפתו של האדם החרדי.

תעודת בגרות לבוגרות סמינרים

תוכנית הלימודים של סמינרים חרדים מסוימים כוללת תעודת בגרות חלקית או מלאה. במרבית הסמינרים נערכים מבחנים בשם מבחני סולד שהם מבחני חוץ. משנת 2013 הוכרו המבחנים הללו כבסיס לתעודת בגרות והם מהווים תחליף ל11 יחידות לימוד.

תעודת בגרות לבוגרי ישיבה

בוגרי ישיבה אשר משלימים את מבחני הבגרות ידרשו להתמודד עם חומרי לימוד ושיטות לימוד שונות וחדשות, אולם בחלק ממקומות הלימוד כאמור קיימות הקלות עבור בוגרי ישיבה וזאת בשל השקפת העולם שלהם והאמונה הדתית ההדוקה שלהם.

השלמת מבחני בגרות לחרדים- מה צריך לדעת?

עבור חלק ממסלולי הלימוד האקדמיים יש צורך במספר יחידות גבוה מהנדרש. במקצועות כגון: מתמטיקה או אנגלית בכדי להתקבל למוסד לימודים אקדמאי כלשהו, יש לעמוד בדרישות ציון הסכם. מדובר על ציון שמהווה שקלול בין ממוצע הבגרויות לבין הציון הפסיכומטרי וכן ציון בגרות גבוה מאוד בתחומי לימוד שונים כגון: הנדסה או מדעים.

לכן, השלמת בגרויות צריכה להתבצע ראשית כל בהתאם לסוג הלימודים אשר מעוניין האדם החרדי ללמוד. אם מדובר על לימודים אקדמאיים הדורשים כאמור שקלול ממוצע בגרות גבוה וציון גבוה בתחומי לימוד ספציפיים, עליו לקבל הכנה משמעותית מאוד לבחינות הבגרות המדוברות על מנת לעבור אותן בהצלחה מעבר למצופה ולהתקבל למוסד הלימודים ולתחום הלימודים שהוא מעוניין ללמוד. יחד עם זאת כאמור, לחרדים לא פעם יש הקלות שונות מבחינת תוכן הלימודים ומבחני הבגרות ועל כן כדאי לברר את זה מול הגורמים הרלוונטיים.

ככלל, ניתן לומר כי כיום ישנם קורסים ייעודיים עבור חרדים המציעים להם הכנה להשלמת בגרויות. הקורסים הללו מהווים ללא ספק את הדבר הטוב ביותר לכל חרדי אשר מעוניין להשלים בגרויות שכן, מדובר על קורסים אשר מתאימים מבחינת התוכן שלהם לציבור החרדי, לרוב מכילים רק ציבור חרדי וכן, מסייעים לכל חרדי שמעוניין להשלים בגרות לעשות זאת בצורה הטובה ביותר התואמת לאופיו והשקפת עולמו.

אקדמיה לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד