כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"אלוקים הציל אותנו"

תיעוד ממריופול: כך הישראלית חילצה את אמה מהתופת

כשהכוחות הרוסיים התחילו לכתר את מריופול, ויקטוריה זינין מחדרה, שהוריה התגוררו באוקראינה, החליטה להציל אותם. את אביה לצערה היא לא הצליחה להציל והוא נקבר בחצר הבית על ידי שכנים, את האמא היא הצילה בגבורה עילאית. תיעוד

תיעוד ממריופול: כך הישראלית חילצה את אמה מהתופת
החילוץ במריופול צילום: ויקטוריה זינין

ויקטוריה זינין מחדרה, נסעה למריופול ההרוסה כדי להציל את אמא שלה, היא הצליחה לגלגל את אמה בעגלת קניות אל מחוץ למבנה המופגז, בו שהתה האם ללא חימום או חשמל. את אביה היא לא הספיקה להציל - הוא נהרג יום קודם לכן. כך דיווח סם סוקול באתר 'הארץ'. זינין, בת 51, ובעלה יצאו ב-11 במרץ לכיוון אוקראינה, השניים עלו למטוס לוורשה, ומשם לעיר לבוב, במערב אוקראינה, והמשיכו לזפוריז'יה שבדרומה. משם הם יצאו בטרמפים לכיוון עיר הנמל מריופול.

בראיון טלפוני מפולין ל'הארץ' היא סיפרה על רגעים מחרידים. באחד המחסומים חייל שנראה לה צ'צ'ני או סורי לא רצה לתת לה לעבור, כי לא הייתה רשומה כתושבת מריופול. היא משחזרת, "הייתי צריכה להראות לו את הדרכון הישראלי שלי. הוא אחז בו, לקח אותי הצדה ואמר לי: 'המכונית שלך יכולה לעבור, אבל את לא תמשיכי הלאה וגם לא תחזרי לאחור. את תישארי כאן'. לאחר מכן הוא איים להרוג אותי", היא סיפרה.

 

זינין מעידה כי האיומים לא הפחידו אותה: "כשטסתי מישראל עם בעלי כבר ידעתי שיש 80% סיכוי שלא נחזור בחיים". לבסוף החייל נתן לה לעבור. היא סיפרה לסם סוקול מ'הארץ' כי העיר הייתה הרוסה עם מראות נוראיות. "אלוקים הציל אותנו, כי הפצצות פגעו באזורים שבהם רק חלפנו" היא אמרה כי פצצה נפלה רק חצי קילומטר ממנה. "המטוס פשוט הפיל את הפצצות איפה שבא לו, לא היה להם אכפת אם זה על תשתיות או על אנשים".

היא סיפרה כי אחרי מספר ימים קשים בהם היא רעדה ללא הפסקה, היא הגיעה לקומה התשיעית של הבניין שרעד בהתפוצצויות, זינין סיפרה לסם סוקול. "לקחנו את אמא שלי שלבשה את מה שלבשה, סוודר חרוך, לקחנו את המסמכים שהחזיקה בידה, ופשוט גררנו אותה (עם עגלת קניות) לעבר היציאה ממריופול".

בעלה של זינין דחף את אמא דלה לודמילה, בת 75, בעגלת קניות. בסיוע אנשים טובים בעיר, הצליחה הקבוצה הקטנה להימלט ממריופול, ולעשות את דרכה ללבוב, על גבול פולין. לודמילה, שחיה במשך שבועות בלי חימום, גז וחשמל, נפלה למשכב, אך החלימה. אביה של זינין לא זכה לגורל דומה. "הצלתי את אמא שלי, אבל את אבי השארתי מוטל בבונקר יחד עם מתים אחרים", היא סיפרה. "הבונקר נסגר כדי שכלבים לא יטרפו את הגופות, לכן לא נתנו לי לראות את אבא ולהיפרד ממנו. נתתי לשכנים את המסמכים שלו וביקשתי מהם שיקברו אותו. כשהקרקע הפשירה, הם קברו אותו בחצר", היא מספרת.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד