כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תלמיד פוניבז' שתקף את עורך 'הפלס' הורשע בתקיפה

חיים פרלשטיין, תלמיד פוניבז' שתקף את עורך 'הפלס' נתי גרוסמן, הגיע להסדר טיעון עם התביעה • בכתב האישום המתוקן נטען רק כי "ניסה להפחיד את גרוסמן"

נתי גרוסמן לאחר הפציעה. צילום: המחתרת
נתי גרוסמן לאחר הפציעה. צילום: המחתרת

הקרע בציבור הליטאי: בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ב') את חיים פרלשטיין, תלמיד ישיבת פונביז' שתקף את נתי גרוסמן, עורך 'הפלס' בעבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות.

פרלשטיין הודה בכתב אישום מתוקן לאחר שעורך דינו, יאיר גולן, הגיע להסדר עם התביעה שזו תעתור ל-10 חודשי מאסר בפועל והוא יעתור לעונש של עבודות שירות. הנושא של מאסר על תנאי ופיצוי כספי לגרוסמן יהיה בשיקול דעתו של בית המשפט.

במסגרת ההסדר הודיעה התביעה כי היא נסוגה מטענותיה על כך שהחשוד תקף את גרוסמן באופן מתוכנן, או קשר איזה שהוא קשר לביצוע פשע. לדבריה, התכנון היה "לבצע כנגד המתלונן פעולת הפחדה" בלבד.

ההסדר טרם אושר על ידי בית המשפט שאינו כבול בו. ונקבע דיון לטיעונים לעונש בעוד 3 חודשים.

על פי כתב האישום שהוגש נגד פרלשטיין, המתלונן נתי גרוסמן שימש כעורך העיתון 'יתד נאמן' במשך כ-25 שנה, עד שפוטר לפני כ-6 חודשים. כחודש לאחר פיטוריו, ייסד המתלונן עם אנשים נוספים עיתון חדש ומתחרה בשם 'הפלס', והמתלונן מונה לעורך הראשי של העיתון. כתוצאה מכך, נוצר סכסוך מתמשך בין פלגים שונים בציבור הליטאי, המזוהים עם העיתונים המתחרים.

ביום שישי של אחד מחודשי טבת בסביבות השעה 1:00, נכנס המתלונן לחדר המדרגות שבביתו שברחוב בית וגן בירושלים. הנאשם, שהמתין במקום, פנה למתלונן ושאל היכן מתגוררת משפחת פקשר. לאחר שהמתלונן ענה לנאשם כי משפחה זו אינה מתגוררת בבניין ופנה לכיוון המעלית, קרא הנאשם לאדם נוסף שהמתין במקום והיה רעול פנים. כאשר המתלונן ראה את רעול הפנים, הוא ניסה לברוח, אך רעול הפנים החל לתקוף אותו ולהכותו בראשו בחפץ שזהותו אינה ידועה.

המתלונן, שהחל לדמם מראשו, ניסה להגן על ראשו בידו השמאלית, אך רעול הפנים המשיך להכותו. המתלונן ניסה לצעוק לעזרה ולברוח למעלית, אך מעד. ברגע זה, שמע שכנו של המתלונן גניחות מחוץ לביתו. השכן שיצא מביתו והבחין במתרחש, התקרב אל הנאשם ואל רעול הפנים ואחז בהם. השניים דחפו אותו והחלו לברוח מהמקום.

כתוצאה מהמעשים הללו נגרמו למתלונן חתכים בראשו ושבר באצבע כף ידו השמאלית.
נתי גרוסמן תקיפה הסדר טיעון תלמיד פוניבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד