כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הופסקו הלימודים

בתי הספר וגני הילדים פונו בעקבות איום על פצצות

בעיר בירוביג'אן שברוסיה פונו כל בתי הספר וגני הילדים כולל מוסדות יהודיים עקב איומים על 'הפצצת מבנים' שהתקבלו במייל. עובדי מוסדות חינוך העבירו מידע על האירוע לרשויות הנוגעות בדבר. כך הצוות והתלמידים פונו הבוקר מהמקום

בתי הספר וגני הילדים פונו בעקבות איום על פצצות
אילוסטרציה צילום: יח"צ

חבלנים בדקו הבוקר מבני מוסדות חינוך בעיר בירוביג'אן שברוסיה, לאחר קבלת מיילים על פצצות שנמצאות בבניינים, חוקרי משטרה בודקים מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים, בינתיים הלימודים להיום הסתיימו.

חבלנים עם כלבים וחוקרים מסתובבים באזור היהודי לחפש ראיות. הלימודים בבתי הספר הופסקו, כולל בתי ספר יהודיים. ילדים בגיל הרך הוצבו במקומות בטוחים בצמוד לגני ילדים. המוסדות יחזרו ללמוד רק כשהכל יהיה בטוח. כך אמר ראש העיר מקסים סמיונוב. "בתי ספר וגני ילדים יחלו לפעול לאחר בדיקת המבנים".

ברוסיה, דיווח שקרי בכוונה, כלומר דיווח בדיוני ולא נכון על מעשה טרור, הוא פשע. לפי סעיף 207 לחוק הפלילי של הפדרציה הרוסית. בנוסף לקנס גבוה, גם מאסר יכול להגיע לשלוש שנים, למי שיפיץ מידע שקרי, ובמקרה של נזק גדול או השלכות חמורות עד חמש שנים. אחריות פלילית לשיחות טלפון ודיווחים על מעשי טרור שקריים, יואשמו גם ילדים מגיל 14. התופעה קיימת לא רק לרוסיה. בארצות הברית במרץ 2019, טיילר באריס נידון ל-20 שנות מאסר בגין טלפונים עם מידע מחריד אך שקרי שהגיע למשטרה.

רוסיה חבלנים פצצות איום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד