י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

השר כהנא דוחה דרישה להדיח את הראשל"צ: "ביטא עמדת הלכה"

4 חודשים לאחר שנציב שירות המדינה הציע לשר כהנא לבחון את הדחתו של הראשל"צ הגר"י יוסף מתפקידו, לאחר שלטעמו התבטא פוליטית נגד רפורמת הכשרות שמוביל השר, האחרון קיבל החלטה שלא להדיח; "ראוי היה לתת לרבנים הראשיים חסינות" | המכתב והפרטים בפרסום ראשון

השר כהנא דוחה דרישה להדיח את הראשל"צ: "ביטא עמדת הלכה"
הגר"י יוסף/מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סערת נציב שירות המדינה, אורי שוהם, שהחלה לפני כמה חודשים בדרישה מהשר לשירותי דת מתן כהנא לנזוף בראשון לציון הגר"י יוסף בעקבות התבטאויות פוליטיות כביכול, לאחר שתקף את רפורמת הכשרות שמוביל השר כהנא, שלטענתו הינה פוגענית לעולם היהודי - מגיעה לסיומה, לאחר שהנציב הציע להדיח את הרב יוסף מתפקידו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול (חמישי) הכריע השר כהנא באופן סופי בעניין והודיע לנציב שירות המדינה כי הוא מגבה את הראש"ל וכך כתב לו במכתב שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', "לאחר שעיינתי בכובד ראש בחומר המצוי בפניי, באמירות השונות והתייחסותו של כבוד הרב הראשי, הראשון לציון הרב יצחק יוסף לאמירות. ולאחר ששקלתי את העובדה כי מדובר באמירות מעוררות קושי, שהאוזן לא נוחה לשמוע אותם, אני סבור שעל אף הצער שאמירות שכאלה נאמרו, הרב הראשי לישראל, מתוקף תפקידו כסמכות תורנית בכירה ומשמעותית, ראוי לגבולות חופש ביטוי רחבים ביותר, כאשר הוא מבטא את עמדת ההלכה היהודית", כתב כהנא בהחלטה.

עוד בנושא:

גיבוי לראש"ל; השר כהנא: אחרוק שיניים ככל שהחוק יאפשר

שופט העליון בדימוס נגד הראש"ל: לבדוק אם ראוי להמשיך בתפקידו

השר כהנא מציין וכותב כי "מצופה מהרב הראשי לישראל כי תהיה לו יראת שמיים בלבד ולא יראת בשר ודם. לעיתים נבחרי ציבור וחברי כנסת מתבטאים בצורה חריפה מאוד, אך בהיותם נבחרי ציבור, עומדת להם חסינות. אילו הנושא היה בסמכותי, אני סבור כי ראוי היה לתת לרבנים הראשיים חסינות בדומה לחסינות שיש לנבחרי ציבור אחרים, שכן החשיבות שהרב הראשי יאמר את דעתו ועמדתו בשלל נושאים, ללא מורא, משמעותית יותר ואף גוברת על החשיבות שחבר כנסת או כל נבחר ציבור אחר יתבטאו בצורה חופשית".

"חשוב להדגיש", מציין כהנא, "חלק מהאמירות של הראשון לציון המצויינות בכתב התביעה מכוונות אלי באופן אישי. ולמרות זאת, לטעמי, הערך בשמירה על חופש הביטוי של הרב הראשי לישראל, גדול לאין ערוך מפגיעה נקודתית ברגשות של נבחר ציבור מסוים או ציבור כזה או אחר. על כן, אני סבור, כי אין כל הצדקה להעמדה לדין משמעתי או חלילה לשלילת כשירותו כדיין של הרב הראשי, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א". כך השר כהנא לנציב.

מתן כהנא הרב יצחק יוסף הרב הראשי לישראל אורי שוהם נציב שירות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד