י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משקר לעיני המצלמות

‏שגריר רוסיה לתקשורת הישראלית: "האוקראינים עשו בעצמם את הטבח"

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, במסר חריף להנהגה הישראלית: 'לא מרוצים ממה ששומעים בעניין האוקראיני". השגריר טען כי מעשי הטבח שביצעו הרוסים על אזרחים אוקראינים אינם נכוני וכי בכלל האוקראינים עשו זאת והטילו את האשמה על רוסיה

‏שגריר רוסיה לתקשורת הישראלית: "האוקראינים עשו בעצמם את הטבח"
אנטולי ויקטורוב צילום: מתוך שידורי כאן 11

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, העניק ראיון ל'כאן 11' והביע אי שביעות רצון מההתבטאויות של בכירים ישראלים, בהם שר החוץ יאיר לפיד שרוסיה מבצעת פשעי מלחמה, הוא מבהיר שישראל עדיין ידידה, ומגיב על הטענות שרוסיה כביכול נלחמת בנאצים באוקראינה, כשבראש המדינה עומד נשיא יהודי.

‏על נאומו של זלנסקי לח"כים בשיחת זום לפני מספר שבועות אמר ויקטורוב בראיון לעמיחי שטיין ב'כאן 11', כי ייתכן שבקרוב יהיה נאום תגובה ממוסקבה, "הצעתי כבר שם של נציג שידבר" אמר. הוא הוסיף כי ברוסיה לא מרוצים ממה ששומעים מישראל בעניין האוקראיני, "מדובר בהאשמות חסרות בסיס. מצפים לעמדה מאוזנת יותר".

לטענות של בכירים ישראלים, בהם שר החוץ לפיד, שרוסיה ביצעה פשעי מלחמה באוקראינה, הוא אומר "כדאי שהם יכירו קודם את הפרטים ויבחנו את הדברים, אנחנו לא מרוצים ממה שאנחנו שומעים, ומבקשים עמדה הוגנת יותר".

השגריר התייחס לאמירה של לפיד, שטען שרוסיה ביצעה פשעי מלחמה באוקראינה, והשיב: "האשמות כאלה - צריך להוכיח אותן, ועד עכשיו אין הוכחה, יש המון פייק ניוז שרץ היום. לא ביצענו פשעי מלחמה. רוסיה לא שמה על הכוונת אזרחים חפים פשע. בוצ'ה זאת הצגה – הצבא הרוסי לא קשור. זה אורגן על ידי האוקראינים". השגריר לא התייחס לתיעודים של ה'ניו יורק טיימס' שפרסם תמונות לווין, שבהן נראו בבירור גופות על הכביש בזמן שהרוסים שלטו בבוצ'ה.

ויקטורוב אמר כי היחסים בין ישראל לרוסיה נמשכים כרגיל, גם במישור הכלכלי, וכי בעוד יש מדינות "לא ידידותיות" בעיני רוסיה – ישראל היא מדינה ידידותית, כיוון שהיא לא הטילה סנקציות על רוסיה. "לשני הצדדים, ישראל ורוסיה, יש אינטרס לשמור על מערכת היחסים, אנחנו לא רואים רצון ישראלי לסבך את העניינים". ויקטורוב הוסיף ב'כאן חדשות', כי הוא מקווה שבשבועות הקרובים יתאפשר נאום של בכיר רוסי בפני חברי כנסת, אחרי נאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי.

מלחמת אוקראינה רוסיה אנטולי ויקטורוב שגריר רוסיה פשעי מלחמה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד