ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ש"ס נגד ניר ברקת: "מתעלם מצרכי מאות ילדים חרדים"

ירושלים: שלמה ברסקה, סגן ראש העיר מטעם ש"ס, מוחה על כוונת ראש העיר להקצות את מתחם ורבורג בקרית יובל ל'ישיבה חילונית' • "ההקצאה על חשבון 500 ילדי גן"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

סיעת ש"ס בירושלים מוחה היום (ב), נגד כוונת ראש העיר להקצות את מיתחם ורבורג בקרית יובל ל'ישיבה' חילונית.

מתחם המריבה הוקצה לתלמוד תורה בתקופת כהונתו של אורי לופוליאנסקי. למקום הובאו קראוונים והתושבים, שבוקר אחד התעוררו לקול רעשי הטרקטורים, ניהלו מאבק עיקש נגד היוזמה.

עם כניסתו של ניר ברקת ללשכה שבקומה השישית בכיכר ספרא, הוא ביטל את התוכנית והחליט להקצות את המתחם למרכז תרבות חילוני. לפני יותר משנה קיים ברקת את ההבטחה וחברי הוועדה המקומית שינו את הייעוד למתחם "תרבות, פנאי וקהילה".

לאחרונה דנה הוועדה פעם נוספת בנושא והמליצה להקים בו "ישיבה חילונית".

שלמה ברסקה, סגן ראש עירית ירושלים מטעם ש,ס, שיגר מכתב לראש העיר ובו הוא מוחה על הההקצאה.

ברסקה סיפר כי נציגי השכונה שחלקם הגדול אינו חרדי, מצרים על ההחלטה לפגוע בילדי השכונה: "ישנם כ-700 משפחות הזקוקות לגני ילדים ובתי ספר", טוען סגן ראש העיר, "לא ייתכן של-500 ילדי גן לא יימצא פתרון במקום מגוריהם משום סיבה שבעולם.

במכתב הוא גם תקף את הכוונה להעביר את השטח לישיבה חילונית: "מי שמע על ישיבה חילונית? היעלה על הדעת כי לשלוש ישיבות בשכונת בית וגן/רמת שרת נתת בסה"כ כ – 2.5 דונם ואילו ל"ישיבה חילונית" מצאת לנכון להקצות 7.5 דונם?. כל ההמצאות והרעיונות הללו נועדו רק כדי למנוע מילדים בגיל 3 מוסדות חינוך תקינים במקום מגוריהם".
מתחם ורבורג קרית יובל ירושלים ניר ברקת שלמה ברסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד