י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לראשונה מאז כניסתו לתפקיד

שגריר יפן בישראל ערך סיור חג בבני ברק

יממה לפני שבני ישראל יחגגו סביב שולחן הסדר, הגיע שגריר יפן בישראל לסיור מיוחד בעיר בני ברק. השגריר ביקר בין היתר בביתו של ראש העיר אברהם רובינשטיין ובבית האדמו"ר ממודז'יץ

שגריר יפן בישראל ערך סיור חג בבני ברק
שגריר יפן בביקור בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

שגריר יפן בישראל מר מיזושימה קואיצ'י, רעייתו והקונסול ערכו ביקור רשמי ראשון בעיר בני ברק, במטרה לחזק את שיתוף הפעולה ואת הדיאלוג עם הקהילה החרדית. במהלך הביקור, נועד השגריר עם האדמו"ר ממודזיץ שסיפר על הקשר המשפחתי בהצלת משפחתו בימי מלחמת העולם ע"י השגריר היפני דאז שחילץ יהודים בהיותו קונסול יפן בקובנה, ליטא, הציל בזמן השואה חייהם של אלפי יהודים מפולין ומליטא. על מעשה זה הוענק לו התואר חסיד אומות העולם.

הרבי בירך להצלחה רבה והשגריר לא הסתיר את התרגשותו לפגוש את הרבי בביתו ערב חג הפסח, לאחר מכן המשלחת ביקרה בטרקלין וקסברגר, שם הוצגו ספרי תורה, מגילות נדירות ויודאיקה יהודית, קונסול הכבוד של יפן בישראל, מר גיל שפר ציין את היחודיות של עם ישראל, עם הספר שלעולם לא משנה את הליכותיו ואת כתביו כמו גם את הלכות סת"ם המדוקדקות.

שימי גשייד, מנכ"ל רחשי לב הרחיב על ארגוני החסד והאחריות החברתית תוך חינוך מגיל צעיר על נתינה וחסד שהיום מתקיימת על ידי תושבי העיר גם מחוץ לקהילות בעיר.

בביתו של ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין כבר הורגשה סעודת חג של ממש, גברת רובינשטיין טרחה ואירחה את השגריר והקונסול לארוחה כיד המלך והרחיבו על בית יהודי, בית של הכנסת אורחים, ראש העיר סקר את אתגרי העיר ואת יחודיות העיר בני ברק, ציין את מדד צפיפות העיר לצד אושר ושביעות רצון התושבים בעיר של תורה וחסד.

הקונסול ביקש להביע צערו על פטירת מרן שר התורה, הרב קנייבסקי שהרב רובינשטיין היה קרוב עימו במיוחד ואף כינה אותו "המלך" והביע תקווה שהפיגוע הנתעב שהיה הראשון בבני ברק יהיה גם האחרון ושהוא וממשלת יפן מגנים פעילות טרור ופגיעה באזרחים.

ביקורו בבית הכנסת הגדול פגש אברך יקר שלמד דף גמרא עם בנו, האברך שנשאל מה יותר קשה, ללמוד סוגיה בגמרא או לנקות הבית לחג הפסח, ענה האברך שאחרי דף גמרא וסוגיה הוא מרגיש מתוק וזה שווה כל מחיר - מתיקות התורה כמו"כ הוסבר על מנהג הגעלת כלים וההכנות לחג פגשו חברי המשלחת משפחת עציוני שהרחיבה על מהות חג הפסח, קיבלו הסבר על המצות וקערת ליל הסדר, השגריר התרגש מאוד והוסיף שהוא מרגיש מוכן לחג הפסח ושישתף את עובדי השגרירות ומשפחתו על החג המיוחד ועל הציבור שומר המסורת בישראל תוך רגישות ובתפילה שתמיד נשמע רק בשורות טובות.

שגריר יפן אברהם רובינשטיין שימי גישייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד