י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כמסורת אביו

בלדרמן: הגראי"ש קנייבסקי סיים את כל הבבלי והירושלמי

מידי שנה נהג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל לסיים את הש"ס כולו, עם התוספתא והירושלמי בערב פסח, השנה המשיך בנו הגדול הגראי"ש קנייבסקי במנהג בבית הכנסת 'לדרמן'. צפו בתיעוד של הצלם דוד זר

בלדרמן: הגראי"ש קנייבסקי סיים את כל הבבלי והירושלמי
הגראי"ש קנייבסקי במעמד הסיום בלדרמן צילום: דוד זר

במשך עשרות שנים נהג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל לערוך סיום בערב פסח. מכיוון שהיה בכור, והמנהג הוא שהבכורות בערב פסח מתענים או פוטרים את עצמם בסיום מסכת, ודעת מרן זצ"ל היא שטוב יותר לעשות סיום מסכת שזה סעודת מצווה יותר מאשר תענית שזה מנהג.

מרן הגר"ח היה מסיים בבית הכנסת לדרמן ברחוב רשב"ם את הש"ס בבלי כולו ולאחר מכן בבית את הירושלמי, וכידוע למד שמונה דף בכל יום ובכך סיים את הש"ס בכל שנה בערב הפסח.

השנה לאחר הסתלקותו של מרן הגר"ח, התבקש בנו הגדול הגאון רבי אי"ש קנייבסקי ע"י מתפללי וגבאי "לדרמן" לערוך את הסיום במקום אביו. הגראי"ש שאף הוא לומד את סדר הלימוד כאביו, ונהג בכל השנים לערוך את הסיום ביארצייט של סבתו הרבנית פעשא מרים קניבסקי ע"ה אשת מרן הסטייפלער זצ"ל, שינה ממנהגו בעקבות הבקשות וערך את הסיום בבית הכנסת לדרמן היום ערב חג הפסח.

הגראי"ש סיים בבית הכנסת את מסכת נדה והש"ס כולו, וכן את התוספתא, ותכף לאחר הסיום התחיל מסכת ברכות. לאחר מכן בביתו השלים את סיום הירושלמי.

סיום הש"ס הרב אברהם ישעיהו קנייבסקי הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד