י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ניסיון התנקשות?

שר ההגנה הרוסי עבר 'התקף לב' רציני

איש עסקים רוסי - ישראלי טוען ששר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו לקה בהתקף לב, לא באופן טבעי | אם טענותיו יתבררו כנכונות, הדבר יאשר את החשדות לקרע גדול בין הנשיא הרוסי המבודד ליועציו הקרובים ביותר ומנהיגי הצבא נוכח הכישלון על אדמת אוקראינה

שר ההגנה הרוסי עבר 'התקף לב' רציני
סרגיי שויגו שר ההגנה הרוסי צילום: דוברות הקרמלין

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו לקה בהתקף לב, כך דיווח ה'דיילי מייל'. שויגו, שהיה יד ימינו של הנשיא ודלימיר פוטין ומנהיג הצבא הרוסי במשך עשור, היה עמוד התווך בשבועות הראשונים של המלחמה באוקראינה, אך לאחרונה נעלם מתדרוכים רגילים בקרמלין, מה שהעלה ספקולציות שונות לגביו.

על פי דיווחים בבריטניה, קיימת מתיחות בין פוטין לשויגו בשל התקדמותה האיטית של הפלישה, כאשר המודיעין האמריקני הצביע על כך שהקשר ביניהם נפגע, כשנודע לפוטין על היקף האבדות שספגו הכוחות הרוסים באוקראינה.

שויגו, בן ה-66, נמצא בטיפול נמרץ לאחר שלקה ב'התקף לב מסיבי' ש'לא יכול היה להתרחש בגלל סיבות טבעיות', כך לפי ליאוניד נבזלין, אוליגרך רוסי ישראלי, שמרמז בדבריו כי בן בריתו הוותיק של פוטין היה יעד להתנקשות מצד הבוס שלו.

שר ההגנה/הביטחון נראה לאחרונה בוועידת וידאו עם פוטין ושרים אחרים על התפתחות המלחמה, אך לא דיבר, ויש השערות שהקרמלין משתמש בצילומים שהוקלטו בעבר של שויגו, מאז פרישתו מהופעות פומביות לפני שבועות.

נבזלין, הוא אחד מכמה אנשי עסקים רוסים שנאלצו לברוח מרוסיה ב-2003, לאחר שפוטין החליט להשתלט על חברת הנפט יוקוס. הוא נידון בהיעדרו למאסר עולם ב-2008, כאשר הקרמלין רדף אחר המנהלים הבכירים של יוקוס, ובחודש שעבר הודיע ​​שהוא מוותר על הדרכון הרוסי שלו והכריז ש'כל מה שפוטין נוגע בו מת'.

המודיעין האמריקני טען בסוף מרץ שפוטין - הפך מבודד יותר ויותר בחודשים האחרונים, וקיבל מידע מוטעה מיועציו לגבי הפלישה, המודיעין הצבאי הרוסי (GRU) והגנרלים הבכירים של הצבא העלימו מפוטין מידע.

"אנחנו מסכימים עם המסקנה שמר פוטין לא קיבל מידע מלא על ידי משרד ההגנה שלו, במהלך החודש האחרון", אמר אז דובר הפנטגון, ג'ון קירבי.

מלחמת אוקראינה רוסיה סרגיי שויגו ולדימיר פוטין התקף לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד