כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
המהומות בהר הבית

משפיען ערבי: "אף מסגד בעולם לא מאפשר להכניס אבנים"

המהומות הגדולות בהר הבית שם התפרעו היום מאות פלסטינים שיידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, לא נעלמו מעיניהם של מוסלמים ברחבי העולם, לצד גינויים לישראל נשמעים גם קולות אחרים, משפיען רשת במפרץ, אחד המוכרים ברשתות החברתיות מגנה את התנהגות הפלסטינים בהר הבית

משפיען ערבי: "אף מסגד בעולם לא מאפשר להכניס אבנים"
אבנים שאגרו המתפללים בהר הבית צילום: דוברות המשטרה

אמג'ד טאהא, מומחה לעניינים בינלאומיים, סופר ידוע במפרץ (GCC) כולל איחוד האמירויות, ופרשן מדיה חברתית פופולרי במפרץ הפרסי, מגנה בתוקף את התנהגות הפלסטינים בהר הבית. ‏"אף מסגד בעולם, מפקיסטן ועד קטאר, כווית ותימן, לא מאפשר הכנסת זיקוקים וטונות של סלעים וברזל לתוך המסגד. המסגד מיועד לפולחן, לא לחזית מלחמה. מה שחלק מהפלסטינים עושים נחשב למתקפה על קדושת מסגד אל-אקצא. ביטחון ישראל חייב להמשיך להגן על המתפללים מפני מחבלים". אמג'ד טאהא הוא משפיען במדיה החברתית הבריטית-בחריינית, ומקדם נורמליזציה בין מדינות ערב וישראל. ומשמש גם כן כעיתונאי וכפרשן פוליטי לענייני ערבים.

בפיגוע האחרון שאירע בתל אביב לפני כשבועיים, שם נרצחו שלושה ישראלים, כתב אמג'ד טאהא, "‏ליבנו ותפילותינו עם עם ישראל הערב. אנו מגנים את פעולת הטרור בתל אביב. מי שמצדיק הרג אזרחים, דקירת נשים, הרג ילדים ופגיעה במשטרה השומרת על מתפללים בירושלים הוא מחבל. הרשות הפלסטינית ומחבלי חמאס אחראים להסלמה ויש לתת עליהם דין וחשבון ולהעניש. האנושיות שלך נופלת כשאתה חוגג את המוות".

בתום שעות ארוכות של מהומות קשות, שב השקט לשטח הר הבית ומסגד אל אקצא. במהלך הבוקר עצרה המשטרה למעלה מ-300 ערבים שהתפרעו, יידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים וקראו קריאות הסתה לטרור ותמיכה בארגונים הפלסטינים, ביניהם דאעש וחמאס.

האירועים החלו עם סיום תפילת יום שישי השני של חודש הרמדאן. במשטרה נערכו מבעוד מועד בכוחות מתוגברים, אך קיוו כי היום יחלוף ללא אירועים חריגים. לטענת הפלסטינים, יותר מ-150 בני אדם נפגעו בעימותים.

חלק ממפרי הסדר והמתפרעים האלימים התבצרו מוקדם יותר בתוך המסגד תוך קריאות הסתה וידוי אבנים בלתי פוסק. לפי המשטרה - "מצב שלא מאפשר למתפללים מוסלמים לקיים את תפילות יום השישי ובכך הם פוגעים בציבור גדול של מוסלמים המבקש להגיע במהלך היום לתפילות בהר הבית".

מהומות בהר הבית סעודיה גינוי פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד