י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החירות של הפליטים

מאות אוקראינים יסבו הלילה בסדרי ענק בברלין

בבית חב"ד בברלין נערכים, לראשונה בהיסטוריה, לחמישה סדרי ענק בחג הפסח שיחול מחר. לצד שינוע של מוצרי מזון, מצות, יינות וסימני הסדר, בוצעו גם פעולות תיאום מול כוחות הביטחון המקומיים בכדי לאבטח באופן הטוב ביותר את קיומם של הסדרים הגדולים

מאות אוקראינים יסבו הלילה בסדרי ענק בברלין
שולחנות הסדר בברלין צילום: באדיבות המצלם

שני סדרים מרכזיים ייערכו בתוך המבנה הגדול של בית חב"ד, ובנוסף ייערך סדר נוסף במאהל ענק שהוקם מחוץ לבית חב"ד בברלין גרמניה, שהינו המרכז היהודי הגדול ביותר בעיר.

בשלושת הסדרים הללו צפויים להשתתף מאות יהודים מרחבי ברלין, ובנוסף אליהם גם מאות יהודים שנמלטו מאוקראינה הבוערת. בקבוצה זו, יבלטו כמאה ילדים יתומים, שגדלו בבית הילדים בעיר אודסה שבאוקראינה, על ידי השליח הרב אברהם וולף ורעייתו השליחה. שני סדרים נוספים ייערכו בברלין, האחד בבית חב"ד לסטודנטים, והשני במזרח העיר.

לארגון סדרי הפסח קדמה פעילות מיוחדת, יסודית ומושקעת של צוות בית חב"ד. לצד שינוע של מוצרי מזון, מצות, יינות וסימני הסדר, בוצעה גם פעולות תיאום מול כוחות הביטחון המקומיים בכדי לאבטח באופן הטוב ביותר את קיומם של הסדרים הגדולים.

סדרי הפסח הענקיים יהוו את רגע השיא בהכנות לחג החירות. במהלך השבועות האחרונים, חולקו על ידי בית חב"ד אלפי מצות שמורות ליהודי העיר, לצד מוצרי מזון, קמחא דפסחא, במערך חלוקה רחב היקף שנערך ברחבת בית חב"ד בברלין.

"יהודי אוקראינה שהגיעו הנה שמחו לחלק חלק פעיל בכל מערך חלוקת המצות וקמחא דפסחא", מספר רב העיר הרב יהודה טייכטל, חג החירות יהיה גם חג החירות האישי שלהם - שכן רבים מהם נמלטו ממש בניסי ניסים מהמדינה. אנחנו מקווים שליל הסדר יהיה עבורם חירות אמיתית אחרי כל השבועות הקשים שעברו עליהם בימי הלחימה וכן בימי החילוץ".

הרב יהודה טייכטל ברלין סדר פסח מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד