ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"כוחות הכיבוש"

המהומות בהר הבית: גינויים בעולם הערבי

סעודיה ומדינות ערביות ומוסלמיות נוספות, גינו את ההתפרעות בהר הבית ביום שישי. סעודיה פרסמה גינוי על "הפשיטה הישראלית על מסגד אל-אקצא והתקפה על מתפללים פלסטינים"

המהומות בהר הבית: גינויים בעולם הערבי
מניפים דגלי פלסטין בהר הבית, ארכיון צילום: פלאש 90

ערב הסעודית גינתה ביום שישי את "כוחות הכיבוש הישראליים" וכינתה זאת "הסתערות על מסגד אל-אקצא בירושלים". סעודיה תקפה את "סגירת שעריו ותקיפת מתפללים לא חמושים בתוך המסגד ובחצרות החיצוניות שלו".

הסעודים פרסמו כי יותר מ-150 פלסטינים נפצעו "באלימות החמורה ביותר במקום זה כמעט שנה", לאחר שפלסטינים התעמתו עם משטרת ישראל במסגד אל-אקצא, "כאשר אלפים התאספו לתפילה במהלך חודש הרמדאן הקדוש".

משרד החוץ של הממלכה פרסם כי הוא רואה בהסלמה השיטתית הזו "מתקפה בוטה על קדושת מסגד אל-אקצא ומשמעותו לאומה האסלאמית, והפרה של החלטות ואמנות בינלאומיות רלוונטיות". עוד נאמר, כי: "הממלכה קראה לקהילה הבינלאומית לקחת על עצמה את אחריותה על כוחות הכיבוש הישראליים, וההשלכות של הפשעים וההפרות המתמשכות הללו על העם הפלסטיני חסר ההגנה, על אדמתו ועל המקומות הקדושים לו, ועל הסיכויים להחיות את תהליך השלום".

גם ‏ירדן מגנה בחריפות את מה שכונה ההסתערות של המשטרה הישראלית וכוחות מיוחדים על מסגד אל-אקצא ואת ההתקפה על המתפללים. בהודעה מטעם דובר משרד החוץ, היית'ם אבו אל-פול, נאמר כי המעשים האלה מהווים "הפרה בוטה", ראויים לגינוי ולא מתקבלים על הדעת. דרש מישראל להוציא את הכוחות באופן מיידי. ‏דובר משרד החוץ הירדני הזהיר בהודעה מההשלכות של ההסלמה המסוכנת הזו והטיל על ישראל את האחריות לשלמותו של מסגד אל-אקצא ולשלומם של המתפללים המוסלמים.

‏גינויים חריפים גם של קטאר וכווית ל"הסתערות של כוחות הכיבוש על מסגד אל-אקצא ותקיפת המתפללים הלא חמושים". ‏מצעד הגינויים של מדינות ערב נמשך ביתר שאת. גינויים גם מהאמירויות ובחריין "להסתערות" של הכוחות הישראליים על מסגד אל-אקצא אתמול. בניגוד לגינויים האחרים בגינויים האלה הכוחות לא כונו "כוחות הכיבוש", אלא "הכוחות הישראליים", "המשטרה הישראלית". כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

‏עוד מצטרפת מעניינת לגינויים, גם מרוקו, גינתה בחריפות את "ההסתערות של כוחות הכיבוש הישראליים על מסגד אל-אקצא, את סגירת שעריו ואת ההתקפה על המתפללים הלא חמושים". בהודעה גם נמסר כי מלך מרוקו, מוחמד השישי, העביר את הגינוי ישירות לראש משרד הקישור המרוקני בישראל. כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

הר הבית פלסטינים סעודיה ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד