י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עסקנים נגד שורפי התחנות: "קבוצה קיצונית נכחדת"

תגובות חריפות על השחתת תחנות האוטובוס בשכונת גאולה • מחלב: "קבוצת פרחחים שמתנהגת כמו בשכונת פשע" • דייטש: "חילול ה' גדול, אם צריך נציב מצלמות נסתרות"

אחד מהתחנות שהושחתו. צילום: ניב סלע, חדשות 24
אחד מהתחנות שהושחתו. צילום: ניב סלע, חדשות 24

תגובות חריפות בעקבות הפרסום אמש (ב) ב'בחדרי חרדים' על קבוצת הסיקריקים בירושלים המשחיתה תחנות אוטובוסים בשכונת גאולה.

"ממתי יהודים חרדים מתנהגים כך", תמה בנימין מחלב, יו"ר ועדת תחבורה במנהל הקהילתי בשכונת הבוכרים ובמאה שערים. "האנשים האלו לוקחים את החוק לידיים על חשבון כל התושבים. האם אנחנו בשכונת פשע שבה כל אחד עושה מה שהוא רוצה?"

מחלב דוחה את הטענות של הסיקריקים, לפיהן גורמי החוק אינם עומדים בהסכמים מול התושבים. "כשנוח לאותה קבוצת פרחחים הם טוענים להסכמים, וכשזה לא מתאים להם - הם אוסרים לשתף פעולה עם הממסד. זו טענה עלובה. אין שום הסכם. הם בסך הכל קבוצת קיצונים קטנה שאפשר לספור אותם על 10 אצבעות וכוחם הולך ונכחד".

עוד בנושא:
יעד ההרס החדש של הסיקריקים: תחנות אוטובוס במרכז ירושלים

שלמה רוזנשטיין, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק תח"צ במגזר החרדי נזעק גם הוא: "זו התנהגות בריונית שהתושבים סובלים ממנה. כבר לפני שנתיים פעלנו שלא יהיו שלטים דיגיטליים בתחנות האוטובוס כדי לא לפגוע ברגשות התושבים. אבל עכשיו מסתבר שתושבי השכונות הסמוכות לא יכולים ליהנות מתחנת אוטובוס סטנדרטית. לא מצליח להבין למי ומה מפריע ואני עוד יותר תמה על כך שאין מי שאוכף את החוק נגד אותם פורעים".

סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני לא מצליח להבין מה העבירה בתחנת אוטובוס כזו. לא שמעתי מאנשים שפויים שיש בעיה. אנחנו צריכים למגר את התופעה הזו".

דייטש מוסיף: "לא יתכן שהעירייה משיגה תקציבים של מיליוני שקלים עבור הציבור והתוצאה היא וונדליזים. זה חילול ה' גדול. איך אנחנו נראים? אני כובש את פניי בקרקע ולא יודע מה לענות לגורמי העירייה שדורשים תשובות. אם יש בעיה עם פרחחים, תטפלו בהם, תשפכו עליהם את הזפת. איפה כתוב שמותר לעשות כזה חילול ה'? אם נצטרך נציב מצלמות נסתרות ונתפוס את הפושעים האלו".

בשבועיים האחרונים נרשמו כמה מקרים של השחתת תחנות אוטובוס בשכונת גאולה בירושלים. לפני יותר משבוע הושחתה תחנת האוטובוסים ברחוב שטראוס פינת רחוב עבודת ישראל, זאת לאחר שרק לפני תקופה קצרה היא שודרגה לנוחות התושבים במסגרת השדרוג העירוני שעברה שכונת גאולה. שמשת התחנה נופצה ונשפך צבע שחור על הספסלים. לא עבר שבוע ותחנה נוספת גם היא ברחוב שטראוס בשכונה הושחתה לאחר שאלמונים שפכו על הספסלים צבע שחור.

הסיקריקים טוענים, כי אחת הסיבות להשחתת התחנות היא היות והמושבים בתחנות אוטובוס מאפשרים בלילות ובשבתות לנערים ולנערות לשבת יחד באותו מקום, ולהפריע למנוחת התושבים הגרים בסמיכות.
תחנת אוטובוס השחתה ספסל צבע שחור שדרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד