כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

החרדים מאיימים: "יש דרכים לסגור את מתחם התחנה"

נציגי הסיעות החרדיות נפגשו עם ראש העיר, ודרשו ממנו לאכוף את חוקי העזר העירוניים במתחם התחנה הישן, הפתוח בשבתות • מבהירים: "אם יאכזב, יש לנו דרכים משלנו"

ניר ברקת בחתונת בתו של יוסי דייטש. צילום: ארכיון
ניר ברקת בחתונת בתו של יוסי דייטש. צילום: ארכיון

עסקניה החרדים של ירושלים לא נואשו מהסיכוי להגיע להסכמה על סגירת מתחם הרכבת הישנה בירושלים בשבתות: היום (ג) התקיימה פגישה בין נציגי יהדות התורה וש"ס לבין ראש העיר, ניר ברקת, בניסיון להגיע לפתרון שיתקבל על ידי כל הצדדים.

הפגישה, בה השתתפו חברי הסיעות החרדיות, התקיימה לאחר שעד כה כשלו כל הנסיונות להגיע להבנות עם יזם המתחם, אבי מורדוך, למרות סדרת פגישות שקיימו עמו. על מורדוך עצמו מופעל לחץ חזק ומקביל של גורמים חילוניים הדורשים ממנו לא להיכנע בנושא.

לדברי כמה מהמשתתפים בפגישה, הסיעות החרדיות דרשו מברקת לאכוף את החוק, ומחו בפניו על כך שהוא מעלים עין ומפר את החוק - מאחר והוא לא מורה לפיקוח העירוני לאכוף את סגירת המתחם בשבת.

ראש העיר שמע את הדברים, והבטיח כי החל מהשבת הפיקוח העירוני יאכוף את החוק במתחם הרכבת.

בסביבתו של ניר ברקת אמרו כי טרם התקבלה ההחלטה כיצד תתבצע האכיפה, וכל האפשרויות הקיימות נמצאות בבדיקה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הפגישה עלו מספר הצעות, בין היתר, מתן דו"חות לחנויות שפתוחות בשבת או הזמנת היזם לשימוע משפטי לפני הגשת כתב אישום על הפרת החוק.

לדברי גורמים ביהדות התורה: "אין זו הפעם הראשונה שניר ברקת מבטיח, אנו מקווים שהפעם הוא יעמוד בדיבורו. אם לא יהיה טיפול יסודי של העירייה בפגיעה בכבודה של השבת, נפעל בדרכים שלנו, ויש כאלו".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה הורתה ליזם שלא להפעיל פעילויות מסחר האסורות בחוק העזר העירוני והעירייה תפעל לשמירת החוק והסטטוס קוו".
מתחם התחנה הישן ירושלים ניר ברקת יהדות התורה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד