כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
טוויטר VS מאסק

טוויטר "הרעילה" את הצעת מאסק לרכוש 100% מהרשת החברתית

האיש העשיר בעולם, אלון מאסק, קנה בתחילת החודש האחרון 9.2% ממניות הרשת החברתית טוויטר, מה שהפך אותו לבעל המניות הגדול ביותר, בהמשך, לאחר שדחה הצעה להפוך לחבר דירקטוריון הגיש מאסק בקשה לקניית 100% מהרשת החברתית ו"לשחרר" אותה לעולם, כך לדבריו | בטוויטר הפעילו את מה שמכונה "גלולת הרעל" וכך מנסים לעצור את "השתלטות" העל של איל ההון על החברה

טוויטר "הרעילה" את הצעת מאסק לרכוש 100% מהרשת החברתית
אילוסטרציה צילום: unsplash

יום לאחר שהמיליארדר אילון מאסק הציע לרכוש את החברה תמורת 43 מיליארד דולר, הודיעה החברה כי המועצה הצביעה פה אחד על אימוץ תוכנית מוגבלת לזכויות בעלי מניות, המכונה בפי המומחים "גלולת רעל".

לפי ההצעה שאושרה פה אחד, אם אדם או קבוצה ירכשו נתח של מעל 15% ממניות החברה ללא אישור של הדירקטוריון, שאר בעלי המניות יוכלו לרכוש אחזקות נוספות במחיר נמוך - ובכך להביא לדילול חלקו של הצד שמנסה להשתלט על החברה. תוקף המנגנון - עד 14 באפריל 2023. טקטיקה מסוג זה שכיחה בקרב חברות המותקפות על ידי משקיעים אקטיביסטים או שמוצאות את עצמן בניסיונות השתלטות עוינת.

טוויטר מסרה כי "התוכנית שאושרה תקטין את הסיכוי שאדם או קבוצה ישתלטו על החברה באמצעות רכישות בשוק החופשי ללא תשלום של פרמיית שליטה הולמת לבעלי המניות וללא מתן אפשרות לדירקטוריון לנקוט צעדים לטובת האינטרסים של בעלי המניות".

ברשת החברתית הבהירו כי אימוץ "גלולת הרעל" לא ימנע מהדירקטוריון קבלת הצעת רכישה - אם יגיע למסקנה כי היא משרתת את האינטרסים של החברה ושל בעלי המניות.

מאסק השלים בתחילת החודש רכישת 9.2% מטוויטר, ובכך הפך לבעל המניות הגדול ביותר של חברת המדיה החברתית. אתמול דווח כי מאסק מציע לרכוש 100% ממניות החברה עבור 54.2 דולר למניה במזומן – פרמיה של 18% על מחיר השוק, 55.85 דולר. מאסק ציין אתמול כי זו הצעתו "הטובה ביותר והאחרונה", והצהיר גם כי לאחר השלמת המהלך בכוונתו להפוך את טוויטר לחברה פרטית. "יש לחולל שינוי בטוויטר כחברה פרטית", אמר. "יש לטוויטר פוטנציאל עצום. אני אממש אותו".

אלון מאסק טוויטר קרב טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד