כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
התוודה לאשתו

חייל רוסי הודה כי הפגיז את מדינתו כדי להאשים את אוקראינה

בשיחת טלפון, שפורסמה לאחרונה על ידי שירותי הביטחון האוקראינים, נשמע חייל רוסי מודה בירי על רוסיה, כדי שיהיה אפשר להאשים את אוקראינה בתקיפה ולהצדיק את הפלישה אליה

חייל רוסי הודה כי הפגיז את מדינתו כדי להאשים את אוקראינה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

חייל רוסי הודה שהפגיז את ארצו בפעולת שווא כדי שיוכלו להאשים את אוקראינה בתקיפה. שיחת טלפון שפורסמה לאחרונה על ידי שירות הביטחון האוקראיני, חושפת לכאורה שכוחות רוסים פתחו באש על אדמתם.

שיחת הטלפון, שיירטו שירותי הביטחון האוקראינים, היא בין חייל לאשתו, בו הוא מתוודה על היותו חלק ממבצע שווא שבוצע כדי ליצור תמונה של תוקפנות אוקראינית. הוא אמר: "אנחנו ירינו על קלימובו".

בציוץ, שחשף את המתקפה הרוסית על אנשיה, פרסמו שירותי הביטחון של אוקראינה: "רוסיה עצמה ירתה על הכפר. קלימובו באזור בריאנסק, למרות שהיא האשימה את אוקראינה בכך". המשמעות היא שהרוסים הפגיזו את קלימובו ולאחר מכן האשימו בכך את קייב, בטענה שמדובר במסוקים אוקראינים שהיו אחראים למתקפה והשתמשו בכך כיומרה להפגיז את אוקראינה.

בשיחת הטלפון, אשתו שאלה "למה לעשות את זה?" על כך השיב: "כן זה הכרחי, זה היה אותו דבר במלחמת צ'צ'ניה. דירות פוצצו במוסקבה, כביכול על ידי טרוריסטים. למעשה, זה היה ה-FSB. רק עכשיו הרוסים לא יכלו לירות ממרחק כזה לקלימובו" לטענת האוקראינים, החיילים הרוסים שנמצאים סמוך לגבול, ירו על העיירה כדי להאשים את אוקראינה.

כזכור סדרת הפיצוצים שהוזכרה בשיחה, גרמה למותם של יותר מ-300 בני אדם במוסקבה, והיוו גורם מפתח בפתיחת מלחמת צ'צ'ניה שהתרחשה בין השנים 1999 ל-2009. ראש הממשלה דאז, ולדימיר פוטין, זכה לשבחים על טיפולו במשבר, וזה חיזק מאוד את הפופולריות שלו כדי לעזור לו לזכות בנשיאות כמה חודשים לאחר מכן. עם זאת, רבים חשדו מאז שההפצצה הייתה מבצע שווא שביימה רוסיה ובוצעה על ידי FSB כדי לעורר גל של תמיכה בפוטין.

מלחמת אוקראינה רוסיה חייל ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד