י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר הביקורת על המדיניות

נקמה: הרוסים מדליפים פרטים מפעילות חיל האוויר הישראלי

משרד החוץ הרוסי לא מסתפק בביקורת שהעביר ביום ו', על שר החוץ יאיר לפיד בשל דבריו על פלישתם לאוקראינה ומחליט לחשוף פרטים על תקיפת חיל האוויר הישראלי בסוריה - כנקמה | התקיפה בוצעה על ידי חיל האוויר הישראלי במטוס F-16, ששיגר שני טילים. טיל אחד הופל

נקמה: הרוסים מדליפים פרטים מפעילות חיל האוויר הישראלי
אילוסטרציה צילום: pixabay

רוסיה פרסמה אתמול (שבת) את פרטי התקיפה האווירית בדמשק בסוריה שבוצעה ב-14 באפריל, וייחסה אותה לישראל. אדמירל אולג ז'ורלב, סגן ראש הכוחות בסוריה, צוטט על ידי מספר כלי תקשורת ברוסיה. לדברי האדמירל, התקיפה הגיעה מהמרחב האווירי של רמת הגולן, ובוצעה על ידי חיל האוויר הישראלי במטוס F-16, ששיגר שני טילים. טיל אחד הופל על ידי מערכת טילים נגד מטוסים מסוג Buk-M2E מתוצרת רוסיה, שנמצאת בשירות ההגנה האווירית הסורית. השני פגע במחסן, לא היו נפגעים, נגרם נזק חומרי. כך דיווח אתר Vesty בשפה הרוסית.

רוסיה האשימה שוב ושוב את ישראל בהתקפות על סוריה בעבר, אך הצהרת האדמירל המאשימה את חיל האוויר בתקיפת רוסיה, היא הראשונה מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה.

כזכור, על רקע הצבעת ישראל בעד ההחלטה של ארצות הברית בעצרת הכללית של האו"ם להשעות את רוסיה ממועצת זכויות האדם של הארגון, משרד החוץ הרוסי תקף את ישראל בהודעה רשמית שפרסם ביום שישי האחרון, ואמר כי האשמות של ישראל כלפי רוסיה נועדות להסיט את תשומת הלב של העולם ממצבם של הפלסטינים.

בהודעה מטעמם נכתב כי "התבטאויותיו של שר החוץ הישראלי גורמות לצער ודחייה. יש ניסיון לנצל את המצב סביב אוקראינה כדי להסיט את תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית מאחד הסכסוכים הבלתי פתורים והעתיקים ביותר - הפלסטיני-ישראלי".

כפי שדווח בעבר, בישראל החליטו שלא להשתתף בסנקציות נגד רוסיה, אך החליטו שלא לאפשר לאוליגרכים רוסים הנכללים ברשימות הסנקציות הבינלאומיות להחזיק מטוסים בנמל התעופה בן גוריון ולעגון יאכטות בנמלי המדינה. ב-2 במרץ, ישראל, יחד עם 140 מדינות, הצביעה בעד החלטת האו"ם המגנה את רוסיה, וב-7 במרץ הצביעה ישראל על גירוש רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם.

מלחמת אוקראינה רוסיה תקיפה בסוריה רוסיה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד