כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרידמן: "אף פעם לא היה לי סכסוך עם אף אדם" • ראיון

לאחר שהצליח לרשום את ילדיו למוסדות חינוך באנטוורפן, בסיועו של בית המשפט המקומי, מתלונן משה אריה פרידמן: "אנשים הוליכו שולל את הציבור במה שנוגע אלי"

פרידמן. צילום: jood actueel
פרידמן. צילום: jood actueel

ששת ילדיו של משה אריה פרידמן, המתגורר באנטוורפן שבבלגיה, יפתחו את שנת הלימודים הבאה ב'יסודי התורה', מוסד חינוך מטעם 'בית יעקב', ובכך יגיע לקיצו המאבק שניהלו נגדו גורמים בקהילה החרדית המקומית.

בראיון ל'בחדרי חרדים' אומר פרידמן היישר מביתו בבלגיה: "אף אחד לא חשב שזה יסתיים אחרת".

המאבק נגד פרידמן ובני משפחתו התנהל בעיקר בשל סירובם של מנהלי המוסדות לקבל את שני בניו וארבע בנותיו ללימודים. במשך כמעט שנתיים ניהל פרידמן מאבק משפטי נגד אותם גורמים בקהילה, שהסתיים כאמור בנצחונו.

עוד בנושא:
אנטוורפן: הת"ת חוייבו לקבל את ילדי משה פרידמן

הנהלת בית הספר 'יסודי התורה', שסירבה לקבל את הילדים, טענה כי קיימות שתי סיבות לכך: הראשונה - העובדה שילדיו של פרידמן אינם מדברים פלמית - השפה המקומית בבלגיה. השנייה - שהישגי הלימודים בבתי הספר הקודמים אינם מוכרים אצלם.

"אלו כמובן שטויות", דוחה פרידמן את הטענות על הסף. "הילדים שלי מדברים פלמית יותר טוב מהרבה יהודים בבלגיה, והם גם הביאו תוצאות והישגים יפים במוסדות הקודמים בהם למדו".

משפחת פרידמן צילום: משפחת פרידמן
משפחת פרידמן

בשלב מאוחר יותר, התגלתה הסיבה האמיתית: קשריו עם מנהיגים מוסלמים במקומות שונים בעולם ודעותיו הפוליטיות הלא מקובלות.

בפסיקה שניתנה השבוע, התייחס בית המשפט לנושא, וקבע כי לדעותיו של האב לא צריך להיות קשר לחינוך ילדיו. "רעיונותיו הפוליטיים של האב אינם אמורים להשפיע על חינוך ילדיו", כתבו השופטים.

פרידמן שמח שבית המשפט קיבל את ההחלטה הזו: "זה פסק שמראה שזכויות האדם במדינה נמצאים בעדיפות עליונה. הילדים שלי מאושרים ושמחים, וגם אני ורעייתי שמחים על ההחלטה באותה מידה".

בימים אלו מטפל פרידמן בהשלמת ההרשמה למוסדות החינוך. יחד עם זאת, הוא לא מצליח להבין למה מנהלים נגדו מאבק בקהילה.

"אף פעם לא היה לי סכסוך עם אף אדם. אבל נדמה שיש אנשים שהוליכו את הציבור שולל בכל מה שקשור אליי ואל משפחתי. אין סיבה שאחשוף את האנשים האלו בתקשורת, כי תפקידי הוא ללחום למען המשפחה שלי והזכויות שלנו".
משה אריה פרידמן מוסדות מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד