כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

'יתד' מתלונן: למה צינזרו ברדיו את הכותרת המרכזית?

מאמר המערכת של היומון הליטאי: מעמד האלפים של סיום עירובין בבנייני האומה לא זכה לסיקור תקשורתי • "אם לא שורפים פחי אשפה, אין מקום לזה בדיווח היומי"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

כותב מאמר המערכת בעיתון 'יתד נאמן' מתלונן הבוקר (ג), כי בתוכנית רדיו בה מקריאים את כותרות העיתונים, הדירו את הכותרת הראשית של העיתון - שדיווחה על האלפים שהשתתפו במעמד סיום מסכת עירובין וציון שנה לפטירתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מעמד בו השתתפו גדולי ישראל, ראשי ישיבות ורבנים.

במאמר לא מצוין שמה של התוכנית או תחנת הרדיו, אך ככל הנראה הכוונה היא לתוכנית המשודרת מידי בוקר בקול ישראל.

"מי שקיבל לידיו את ביטאון עולם התורה", נכתב במאמר. "קרא על האירוע בכותרתו הראשית של העיתון, אי שם, בצד, נדחקו האירועים האחרים שבימים כתיקונם היו תופסים את הכותרות המרכזיות.

"יש בתקשורת תוכנית בה מקריאים את הכותרות הראשיות של העיתונים היומיים. בלי להאזין לתוכנית הזו, אין כל ספק כי השדרן האמור לקרוא את הכותרות, לא ידע על מה מדובר. הוא לא מצא את הידיעה - ולו גם בשוליים - באף עיתון חילוני. העובדה שרבבות אנשים נטלו בו חלק, אם זה בעולם עצמו, בירושלים או במוקדי השידור השונים ברחבי הארץ - לא נראתה מעניינת לאף עורך עיתון חילוני".

כותב המאמר גם מפנה אצבע מאשימה כלפי התקשורת החילונית שמסקרת רק הפגנות אלימות במגזר החרדי. "אם לא מפגינים או שורפים פחי אשפה, אין מקום לאירוע שכזה בדיווח היומי. הפגנה שולית של כמה עשרות אנשים נגד החלטה ממשלתית זו או אחרת, זוכה להבלטה ולסיקור, אלף מונים יותר מאשר אירוע בו נטלו חלק רבבות חרדים כמובן".

ואחרי כל זה מדגיש כותב המאמר כי אין לו ביקורת על התקשורת החילונית, "אין מקומו של אירוע תורני מרומם, בין דפי התועבה של כלי התקשורת הללו, הגדושים בדיווחים על אירועים שהנפש היפה סולדת מהם... העובדה הזו רק באה להוכיח כי במדינת ישראל חיים שני עמים, רחוקים זה מזה כרחוק מזרח ממערב".
מאמר יתד נאמן הרב יוסף שלום אלישיב בנייני האומה תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד