י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עיריית תל אביב-יפו בתגובה לבג"צ: "נמשיך להיות עיר חופשית"

עיריית תל אביב מגיבה לפסק דין של בג"צ - המחייב סגירת עסקים בשבת: "נלמד את פסק הדין ונמצא פתרון שיאזן בין המנוחה בשבת לבין החופש שהעיר מאפשרת כפי שעשינו עד היום" • רשת AM-FM הפותחת את עסקיה בשבת: "אנו לומדים את פסק הדין ושוקלים את צעדינו"

קניות. צילום אילוסטרציה: פלאש90
קניות. צילום אילוסטרציה: פלאש90

עיריית תל אביב הודיעה כי תמשיך לנסות ולמצוא דרך להשאיר את העסקים פתוחים בשבת. בהודעה שמסרה הצהירה העירייה כי: "תל אביב-יפו תמשיך להיות עיר חופשית. נלמד את פסק הדין ונמצא פתרון שיאזן בין המנוחה בשבת לבין החופש שהעיר מאפשרת כפי שעשינו עד היום".

גם רשת המרכולים AM-FM נשואת העתירה, הודיעה כי היא לומדת את פסק הדין ותשקול את צעדיה.

בית המשפט העליון קבע היום (ג) כי על עיריית תל-אביב בראשות ראש העיר רון חולדאי לאכוף את החוק לסגירת עסקים בשבת.

בהחלטה, קיבל העליון את ערעור בעלי העסקים הקמעונאיים לממכר מזון בתל-אביב, שביקשו לבטל פסק דינו של בית המשפט לעניינים מנהליים, שלא להורות על סגירת עסקים הפתוחים בשבת.

"בהתנהלותה הנוכחית, העירייה מאפשרת בפועל הפרתו המתמשכת של חוק זה. מה גם שיש חשש כי נוח לעירייה שלא לעמוד על קיומו - נוכח רווחיה הכלכליים מהטלת קנסות", קבע בית המשפט. "העירייה מפרשת את חובתה לאכיפת חוק העזר באופן שאין לתאר אותו אלא כריק מתוכן מכל וכל, ומעזה לכנות את הדבר בשם אכיפה".

עד עתה נהגה העירייה להטיל מדי שבוע קנסות בסך 660 ש"ח על בעלי החנויות הפתוחות שלא כדין ביום שבת. השאלה העיקרית שעמדה להכרעה בערעור הייתה: האם יש לחייב את העירייה להפעיל אמצעי אכיפה נוספים שבסמכותה להפעילם, אשר עד עתה היא נמנעה מלהפעילם.

בית המשפט העליון ביטל את פסק הדין של בית המשפט לעניינים מנהליים והשיב את הסוגיה לפתחה של העירייה, על מנת שתפעיל שיקול דעתה ותקבל החלטה בדבר אופן הפעלת הסמכויות המוקנות לאכיפת חוק העזר.

"יש לקוות כי פרנסי העיר ישכילו למצוא פתרון אכיפה שיכבד את החוק והשבת, וגם יהא לשביעות רצון סבירה של תושביה ההגונים ושוחרי המנוחה של תל-אביב", כתב השופט רובינשטיין בהחלטתו.
תל אביב חנויות שבת בית המשפט העליון קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד