כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"אתם רוצים לשרוף את התורה, בשביל זה נבחרתם"

בנאום לוחמני במליאה, שנקטע שוב ושוב על ידי ח"כי 'יש עתיד', הכריז ח"כ ישראל אייכלר: "אנחנו מאמינים שהתקציב נועד לשנות את דתנו ואמונתנו" • צפו בוידאו

"אתם רוצים לשרוף את התורה, בשביל זה נבחרתם"

ח"כ אייכלר נשא אתמול דברים במליאה, והתייחס לצום י"ז בתמוז ולאסונות שאירעו בו, ובהם שבירת הלוחות ושריפת התורה על ידי אפוסטמוס. "היום לדאבוננו רוצים לשרוף את התורה דווקא כשאנחנו תחת שלטון יהודי. לא חלילה לשרוף את הספר עצמו אלא את הנשמה והאמונה בקבלת התורה מסיני.

"אתם מסיתים 24 שעות ביממה בכל כלי התקשורת נגד התורה", זעק אייכלר ונקטע שוב ושוב בקריאות ביניים, בעיקר מספסלי 'יש עתיד', ובין השאר על ידי ח"כ דב ליפמן. "אתם מאיימים עלינו באיומים", הוסיף.

יו"ר הישיבה ח"כ משה פייגלין נאלץ להבהיר: "ח"כ ישראל אייכלר צודק והוא מייצג את ציבור בוחריו, ואם ככה הם מרגישים מותר לו לומר את זה".



"מגישים תקציב עם גזירות כלכליות שמטרתן לכפות על ילדי ישראל חינוך אחר ממה שהוריהם ורבותיהם במשך 3000 שנה למדו אותם", המשיך אייכלר לתקוף. "החוצפה הזאת, כשעומד שר חינוך, ואני רוצה לשאול אותו מכאן אם שר דתי היה שר חינוך, והוא היה מונע תקציב מבית ספר שלא ילמד שמירת שבת, לא הייתם מתקוממים? לא הייתם יוצאים לרחובות? בעיני זאת גזירה.

"אנחנו וגדולי התורה מאמינים שהתקציב נועד לשהות את דתנו ואמונתנו. כשאתם מקצצים 50% מתקציב הישיבות, מה שאין בשום תקציב אחר, זה תקציב מלחמה ושבירת כלים. אתם רוצים להוציא את ילדיהם לתרבות רעה. ובכלל אין לי טענות לאנשי 'יש עתיד', בשביל זה נבחרתם, יש לי טענות לליכוד ולבית היהודי שנותנים יד לזה.

"לא יעזור לכם שום דבר, כבר הובטחנו לא תשכח מפי זרעו".
איכלר מליאה יש עתיד נאום תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד