י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חבריו נעצרו

זכה ברבע מיליון יורו בכרטיס גירוד, אך לא יקבל את הפרס

גבר אלג'יראי שזכה ב-250,000 יורו בכרטיס גירוד של 5 יורו בבלגיה, ניסה לקבל את זכייתו, אך ללא הצלחה. הסיבה? הוא לא סידר את מעמדו החוקי מבחינת הגירה. הפרס גדול מכדי שישולם במזומן ולאיש אין את המסמכים הדרושים כדי לפתוח חשבון בנק

שטרות יורו: אילוסטרציה
שטרות יורו: אילוסטרציה

מהגר מאלג'ריה, קנה כרטיס גירוד של 5 יורו בבלגיה, הוא זכה בפרס של 250,000 יורו, וכעת הוא נאבק לתבוע את זכייתו בגלל מעמדו הבעייתי. חבר שניסה לקבל עבורו את הכסף עוכב לזמן קצר בחשד לניסיון גניבה. הזוכה אמר כי הוא רוצה להשתמש בכסף כדי לבנות חיים חדשים בבלגיה.

"כשאקבל את הכסף, אני הולך לקנות מקום מגורים בבריסל. ואולי מכונית", אמר האיש, שזהותו לא נחשפה, לעיתון הבלגי Het Laatste Nieuws. עם זאת, ראשית עליו למצוא דרך לקבל את הכסף. לגבר בן ה-28 אין תעודות מאושרות, וגם לא מקום מגורים קבוע, כך לפי התקשורת הבלגית. "מכיוון שהוא לא יכול לפתוח חשבון בנק, חברת הפיס לא תבצע את התשלום", אמר עורך דינו של האיש, אלכסנדר וסטראטה.

"אנחנו מחפשים את המסמכים האלה שיכולים להוכיח את זהותו. הוא יצטרך ליצור קשר עם משפחתו באלג'יריה". דובר מפעל הפיס לא ציין אילו מסמכים יידרשו כדי לתבוע את הזכייה.

אחד מחבריו של האיש, שיש לו את הניירות הנכונים (מסמכי הגירה חוקיים) ניסה לתבוע את הזכייה בשמו על ידי פנייה למטה מפעל הפיס בבריסל, הדרוש עבור כל פרס מעל 100,000 אירו. אבל הוא ושניים נוספים נעצרו על ידי המשטרה הלילה, מאחר שהרשויות חשדו שהם גנבו את כרטיס הגירוד הזוכה. הם שוחררו לאחר שהזוכה הסביר את המצב.

הכרטיס מוחזק כעת על ידי בית משפט בעיירה ברוז', קרוב למקום בו הוא נקנה. עורך הדין ורסטראטה אומר שהרשויות הבטיחו לא לגרש את האיש עד שיקבל את כספי הפרס. הזוכה עזב את אלג'יריה לפני ארבעה חודשים, ונסע בסירה לספרד, לפי התקשורת הבלגית. משם עבר לצרפת ומצרפת הגיע לבלגיה. הוא רצה להמשיך לבריטניה, אבל כעת הוא אומר שהוא מעדיף להישאר בבלגיה, ומקווה להקים משפחה. כך דווח ה-BBC.

לוטו בלגיה מהגר יורו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד