כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פייק ניוז ערבי

הפלסטינים: "צעירים שנאסרה כניסתם, תקפו 'מתנחלים' בדרכם להר"

‏הממונה על התקשורת במחוז ירושלים ברשות הפלסטינית, טען כי "היום מנעו מערבים להיכנס לאל-אקצא, אז אותם צעירים תקפו אוטובוס של מתנחלים שהיו אמורים להיכנס למסגד". דבריו כמובן הם שקר מוחלט כיוון שהמותקפים היו חרדים שהגיעו לכותל המערבי

הפלסטינים: "צעירים שנאסרה כניסתם, תקפו 'מתנחלים' בדרכם להר"
יידוי אבנים, ארכיון צילום: פלאש 90

‏מערוף רפאי, האחראי על התקשורת במחוז ירושלים ברשות הפלסטינית, התייחס היום (ראשון) לצעירים הערבים שתקפו אוטובוס בדרכו לכותל, ואמר כי מדובר בצעירים שנמנעה כניסתם להר הבית ובמקום זאת תקפו אוטובוס עם מתנחלים בדרכו למסגד.

"היום מנעו מערבים להיכנס לאל-אקצא, אז אותם צעירים תקפו אוטובוס של מתנחלים באבנים שהיו אמורות להיכנס להיכנס למסגד - לכל מעשה יש תשובה. מעשי האלימות הן תוצאה של הכוחנות של משטרת ישראל", אמר בריאיון לגל"צ. דבריו אינם נכונים כיוון שהפלסטינים שתקפו את האוטובוסים היו פורעים סטנדרטיים ללא קשר לאל אקצה - הר הבית, הם רגמו בסלעים ובאבנים את אוטובוסי אגד שהובילו מתפללים חרדים לכותל המערבי.

עוד שיקר ‏מערוף רפאי, האחראי על התקשורת במחוז ירושלים ברשות הפלסטינית בראיון לגל"צ: "הממשלה הישראלית רוצה לכסות על הכשל בתוך הערים שלה בכך שהיא תמנע ממתפללים מוסלמים להיכנס לאל-אקצא, וזה לדעתי רק יוביל להסלמה. אתם יודעים שכל פרובוקציה במסגד היא משחק באש".

הוא הוסיף: "שתי אינתיפאדות נגרמו מתקיפת מסגד אל-אקצא, אני מזהיר מפני תקיפה נוספת או אישור למתנחלים להקריב קורבנות במסגד - זה יגרום לאסונות בשני הצדדים".

‏השר לביטחון פנים עמר בר לב הגיב על הפרעות לפני שעה קלה: "רואים בחומרה את הפרות הסדר, השלכת האבנים על אוטובוסים בירושלים ופציעתם של נוסעים. תינקט יד קשה נגד מי שיעז להפעיל טרור כלפי ישראלים, אני מגבה את השוטרים בפעילותם הנחושה. חשוב לנו להמשיך לאפשר חופש פולחן, אך לא נתפשר כאשר יתרחשו אלימות וטרור"

‏דובר משרד החוץ ‎ליאור חייט הגיב על המהומות: "במקום לפעול להרגעת הרוחות, בחר משרד החוץ הפלסטיני להצטרף לגורמים קיצוניים בהפצת חדשות כוזבות במטרה להביא להסלמה ואלימות. ישראל שומרת על חופש הדת והפולחן בירושלים, במקומות הקדושים לשלוש הדתות החוגגות בתקופה זאת את חגיהן".

הר הבית יידוי אבנים אוטובוס כותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד