כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מביימים הסתה: "צריך וידאו שצועקים עליך חרדק לטלוויזיה" • האזינו

סרטון שהתפרסם בערוץ 2 וגרף גינוי נרחב, הציג חרדים תוקפים חייל חרדי • חשיפת 'בחדרי חרדים': הצלם ביים את האירוע יחד עם החייל, כדי להיפטר מהצורך ללבוש מדים בביתם • "זה לא נראה טוב, וערוץ 2 המטומטמים לקחו את זה" • המצלם: "החייל הותקף עוד לפני הצילום - אלא שלא הספקתי לתעד"

חיילים חרדים. צילום אילוסטרציה: בועז בן ארי
חיילים חרדים. צילום אילוסטרציה: בועז בן ארי

התקשורת הכללית 'חגגה' לפני כשבועיים את תקיפת החייל החרדי בשכונת הבוכרים בירושלים, מתברר שתקיפה אכן הייתה אך היא לא צולמה. מה שצולם הייתה תקיפה חוזרת שבויימה.

בחדשות 2 הביאו סרטון, בו נראה חייל חרדי כשהוא מתמודד עם קבוצת צעירים הקוראת לעברו "חרד"ק צא מהשכונה". הסרטון עורר זעם רב בקרב הציבור הישראלי, ונשמעו קריאות רבות להפעיל סנקציות קשות על אלימות נגד חיילים חרדים.

אך האם חלק מזה היה מבוים? מהקלטה שהגיעה בלעדית ל'בחדרי חרדים', והמתפרסמת כאן לראשונה, עולה כי התשובה חיובית. כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם נ.א. ושמע ממנו דברים כהוויתן:

האזינו:


החייל (ש.ג.) הגיע למקום בעקבות תקלה ברכבו, בתוך כך התקבצו במקום כמה בחורים מהישיבה הסמוכה אשר תקפו אותו, חטפו לו את הכיפה והתפזרו.

לאחר האירוע שכאמור לא נקלט בעדשות המצלמה, הצלם, חייל אף הוא, ראה הזדמנות פז - להיפטר מהצורך בלבישת מדים, וניצל אותה עד תום. תוך שהוא מתסיס את הצעירים החרדים לשוב ולתקוף את החייל. החייל המותקף הסכים, רק בתנאי שלא יתקפו אותו פיזית.

• החייל לא צעק ואמר לך 'סתום את הפה, מה אתה מתסיס אותם'?

"לא, לא, לא, אמרתי לו: 'תקשיב אני הולך להתסיס אותם שיצעקו עליך חרדק חרדק', החייל אומר לי אין לי בעיה. במילים האלה הוא אומר לי 'אין לי בעיה'. אמרתי לו תקשיב צריך וידאו שצועקים עליך חרדק חרדק בשביל הטלוויזיה, הוא אומר לי אין לי בעיה. זה בדיוק מה שאני אומר, זה לא נראה טוב, ובסוף ערוץ 2 המטומטמים כן לקחו את זה".

• החייל נהנה מזה?

"אני אראה לך תמונות שהוא מחייך. אמרתי לו אני יכול לצלם אותך? הוא אמר לי בכיף".

עוד בנושא:
החייל החרדי שהותקף: "צה"ל מחכה שמישהו ימות?" • ראיון
פירות ההסתה • חייל חרדי הותקף בירושלים

• הוא בטח רצה פטור ממדים?

"כן, גם אני הולך לעשות [פטור ממדים י.ד.] בגללו, גם אני הולך לרכב על זה. אני אגיד להם שאני צילמתי את האירוע ואני פה הולך להינזק בגלל זה, אני לא רוצה שיתקפו אותי כל פעם שאני יוצא מהבית עם מדים, אז אני הולך לקבל גם פטור בגלל זה. תבין צריך להיות חכם, לדעת לנצל כל דבר למטרות שלך".

החייל המצולם מסר: "איני יכול לדבר בלי אישור מדובר צה"ל, אך בהמשך יתבררו הדברים".

מדובר צה"ל נמסר ל'בחדרי חרדים': "המקרה המדובר אינו מוכר בצה"ל, אך לאור פניית הכתב ייבדק על ידי הגורמים הרלוונטים, ויטופל במידת הצורך".

החייל המצלם הגיב ל'בחדרי חרדים': "היה אירוע, אלא שאני את שיאו לא צילמתי. לכן ניסיתי לשכנע אותם שיצעקו שוב. זה לא ביום ולא הסתה לא נוצר כאן שום דבר יש מאין. היה אירוע, תקפו את החייל, אני לא הייתי זה שהסית אותם לעשות זאת. הם צעקו עליו לפני שהגעתי למקום.

"צר לי שאדם, ממניעים לא טהורים משמיץ אותי ואף אמר שיש לי דין "מוייסר", הוא עצמו ביקש לרכוש את ההקלטה ולמכור אותה לערוץ 10 ומשלא הסכמתי החליט להשמיץ אותי. לעצם העניין האירוע אינו מבויים שכן כאמור התרחש, אלא שהמשכו המשיך בעצם אירוע שהתחיל קודם לכן".
חייל הקלטה צלם חרדק שיחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד