כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חברי המפלגה נגד ה"מנהיג"

"בנט, הפורש האמיתי" • תמיכה ב'ימינה' בעמיחי שיקלי

"הערכים נעלמו והושלכו הצידה על ידי הפורשים האמיתיים, בנט ושקד, תמורת טובת ההנאה הגדולה ביותר, ראשות הממשלה ומשרת שר בכירה" במילים אלו תוקפים עשרות בכירים, מועמדים וראשי מטות של מפלגת השלטון 'ימינה' שיוצאים חוצץ נגד ההכרזה על ח"כ שיקלי כפורש, כיוון שעמד לטענתם על ערכיו ולא מכר אותם עבור משרה ושררה

"בנט, הפורש האמיתי" • תמיכה ב'ימינה' בעמיחי שיקלי
נפתלי בנט/עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות פרישת חברת הכנסת עידית סילמן, חברת ימינה מהקואליציה וברקע החשש כי היא תצטרף לח"כ עמיחי שיקלי ולחבר נוסף בכדי להקים סיעה נפרדת, קבעו בימינה כי בתוך ימים תתכנס וועדת הכנסת לדון ולהכריז רשמית על חבר הכנסת עמיחי שקלי כפורש מסיעת ימינה.

במכתב עליו חתמו בכירים במפלגת ימינה אשר יוצאים חוצץ נגד ראשי המפלגה, רה"מ בנט ואיילת שקד, ומכנים את הדיון בוועדת הכנסת "דרישה החצופה והמעוותת של פורשי ימינה בהנהגת רה"מ בנט ואיילת שקד", המטרה ברורה, נכתב. להעניש את שקלי על כך שכחבר כנסת התעקש ועמד על משמרת הרעיון, החזון והערכים של ימינה המקורית מתוך נאמנות לבוחרים, למועמדי הרשימה ולפעילים, שרבים מהם חתומים מטה.

ערכים אלה, יש לחזור ולהדגיש, הוצגו במערכת הבחירות גם על ידי אלה התובעים להעניש אותו כיום, ענישה שהיא עוד צעד בהישרדותם הפוליטית. שקלי, בניגוד אליהם, נאבק לייצג את אותם ערכים, ועושה זאת בהתמדה ובנחישות, מבלי שקיבל הבטחות וללא תמורה כלשהי.

הוא עושה זאת מול אלה שדחקו את אותם ערכים הצידה במקרה הטוב ופעלו בניגוד מוחלט אליהם במקרה הרע.

במכתב שכאמור נכתב ע"י חברי המפלגה בעצמם נכתב בחריפות: כל בר דעת מבין היטב את הרקע של 'התרגיל המסריח' שהביא לחקיקת סעיף הענישה על חבר כנסת שפרש מסיעתו. המטרה הברורה והפשוטה הייתה למנוע מחברי כנסת יחידים להפוך את עורם האידאולוגי, לצאת נגד סיעתם ובוחריהם תוך כדי הפיכת עמדותיהם המקוריות, הכול תמורת טובות הנאה פוליטיות מובהקות דוגמת שריון ברשימה עתידית, תפקידים וכיוצא באלה.

מעבר לפוליטיקה במובנה הצר, החוק מבקש במפורש "למנוע את סילוף רצון הבוחר" ולהבטיח את קיומה של הגינות בסיסית ושל תחרות חופשית בשוק הדעות, שבלעדיהן לא תיתכן דמוקרטיה במובנה הפשוט ביותר.

חברי כנסת היוצאים נגד האידאולוגיה, נגד החזון, נגד הערכים ונגד המדיניות שהציגו והבטיחו לבוחרים, הופכים את הדמוקרטיה על פניה. הם הורסים אותה בכך שהופכים את שוק הדעות החופשי לחסר כל טעם ובעיקר לחסר כל הגינות בסיסית.

המחוקק לא העלה על דעתו מציאות הפוכה לחלוטין. מעולם לא הייתה כוונה שחבר כנסת יוכרז כפורש בגלל נאמנותו לדרך שהותוותה בבחירות, מכיוון שהתעקש לעמוד בהבטחות מפורשות לבוחרים, ועל רקע זה שהוא נותר עקבי לדרכו ולדרכה של המפלגה, זאת לנוכח הפורשים האמיתיים, בהנהגתו של בנט, המבקשים ברוב חוצפתם להכריז עליו כפורש.

תקצר היריעה מלפרט את מגוון ההבטחות מהבחירות: מחויבות ברורה להקמת ממשלת ימין, מניעת ראשות הממשלה מיאיר לפיד, הימנעות משותפות עם השמאל הרדיקלי, שלילת כל שותפות עם רע"ם ואף עתירה לוועדת הבחירות לשלול את חברותה בכנסת, הסדרת ההתיישבות הצעירה וחיזוק ההתיישבות ביו"ש, בלימת הבנייה הפלשתינאית הבלתי חוקית המשתוללת ב אזורי C ,השבת המשילות לנגב ועוד כהנה וכהנה.

על כל אלה חזרו בעקביות הן הפורשים בהנהגת בנט ושקד, והן אנחנו החתומים מטה.

הערכים האלה נעלמו והושלכו הצידה על ידי הפורשים האמיתיים תמורת טובת ההנאה הגדולה ביותר, ראשות הממשלה ומשרת שר בכירה. אל טובת ההנאה הגדולה הצטרפו טובות ההנאה של חברות נורבגית בכנסת ובקואליציה.

אנו החתומים מטה, לא רק ממשיכים את החזון והערכים של המחנה הלאומי כפי שהוצגו על ידי ימינה המקורית, אלא מבינים מה שמבין רוב הציבור אודות הפורשים מערכי הליבה שהובטחו, כפי שאף ניכר היטב בסקר מיוחד של ערוץ 13 שקבע כי למעלה מ-70% מהציבור רואים בבנט ולא בח"כ שיקלי כפורש .תחליט הוועדה מה שתחליט, ויפרשו המשפטנים את החוק כפי שיפרשו, זו סמכותם.

אולם, שום הכרזה רשמית לא תשנה את התשובה לשאלה מיהם באמת אלה שפרשו באופן מהותי, ליבתי. אלה הם ראש הממשלה ותומכיו שרמסו ברגל גסה את האידאולוגיה, החזון, הערכים והמדיניות שאותם הבטיחו תמורת טובות הנאה פוליטיות. אנו, החתומים מטה, עומדים מאחורי עמיחי שקלי, ובעצם תמיכתנו אנו מבטאים את המשך העמידה העקבית מאחורי החזון, העקרונות והערכים של המחנה הלאומי.

על המכתב חתמו, מועמדי ימינה לכנסת, רכזי מטות ופעילים מרכזיים:

מועמדי הרשימה לכנסת העשרים וארבע: חה"כ עמיחי שיקלי, מועמד - שי מימון, מועמדת - רוני ססובר, מועמד - פרופ' אשר כהן, מועמד לכנסת - יוסף שפייזר.

ראשי מטות ופעילים מובילים: רמ"ט מרכז – דודי כהן, רמ"ט גוש עציון – עמית לוי, מגזר חרדי - מנחם גולדברג, פורום בוחרים בחיים – מירב והרצל חגאג', גלעד שריד – פתח תקווה, שלומי לוי – ירושלים, מני ונטורה – מחוז מרכז, שושנה סוסתיאל.

מובילי דעת קהל ויועצים אסטרטגים: יותם זמרי, אסף פאסי, יכין זיק.

בנוסף להם, אלון דוידי, ראש העיר שדרות, שנבחר לכנסת אך בחר להתפטר לפני הקמת הממשלה, כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: "נפתלי בנט סטה מהדרך, קורא לחברי ימינה להתנגד להכרזה על שיקלי כפורש ולחזור הביתה לימין. אל תתנו למועצת השורא לנהל לנו את המדינה ולהחליט על הבטחון של הילדים שלנו".

עמיחי שיקלי מפלגת ימינה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד