כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שליש תפוקה נפגע

האיש העשיר ביותר באוקראינה מבטיח לשקם את המדינה

האוליגרך העשיר באוקראינה התחייב לסייע בשיקום ארצו המרוסקת - חמישה חודשים בלבד לאחר שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי האשים אותו במימון הפיכה פרו-רוסית | "נבנה מחדש את כל אוקראינה", הבטיח

האיש העשיר ביותר באוקראינה מבטיח לשקם את המדינה
איש עסקים (אילוסטרציה) צילום: unsplash

המיליארדר רינת אחמטוב, האיש העשיר ביותר באוקראינה, הבטיח לשקם את המדינה שעדיין נמצאת במלחמה מזה כחודשיים והסוף לא נראה קרוב. "בהחלט נזדקק לתוכנית שיקום בינלאומית חסרת תקדים, תוכנית מרשל, עבור אוקראינה", אמר האוליגרך בהתייחסו למאמץ האדיר בראשות ארה"ב לשקם את אירופה לאחר מלחמת העולם השנייה.

שני מפעלי הפלדה של אחמטוב נמצאים בעיר הנצורה מריופול, הונו מוערך בשווי 3.9 מיליארד דולר, מפעליו הושבתו במהלך ההפצצה המתמשכת של רוסיה על עיר הנמל האסטרטגית באוקראינה. "השאיפה שלי היא לחזור למריופול וליישם את תוכניות הייצור שלנו כך שהפלדה המיוצרת ממריופול תוכל להתחרות בשווקים הגלובליים כמו קודם", אמר אחמטוב לתקשורת האמריקאית.

"מריופול היא טרגדיה עולמית ודוגמה גלובלית לגבורה", אמר והוסיף בנימה אופטימית "אני מאמין שהחיילים האמיצים שלנו יגנו על העיר, למרות שאני מבין כמה קשה להם". דבריו חשובים לאוקראינה, לאחר שבנובמבר האחרון, האשים הנשיא ולודימיר זלנסקי את אחמטוב בקשירת קשר להפיל את ממשלתו בשיתוף עם רוסיה, על רקע המתיחות שגברה כאשר כוחותיו של פוטין התאספו לאורך הגבול האוקראיני לפני הפלישה.

אחמטוב, שהיה מתנגד קולני לצעדים נגד שחיתות שהוביל זלנסקי נגד האוליגרכים של אוקראינה, כינה אז את טענת ההפיכה "שקר מוחלט". בימים האחרונים שיבח האוליגרך את "התשוקה והמקצועיות" של זלנסקי בהתנגדות לפלישה הרוסית ואמר "המלחמה היא בהחלט לא הזמן להיות מסוכסכים".

ההבטחה של האוליגרך האוקראיני לעזור למולדתו, הגיע יום לאחר שחברת ייצור הפלדה שלו 'Metinvest', פרסמה כי "מריופול חייבת להישאר אוקראינית". החברה הבהירה, כי "אנחנו מאמינים בניצחונה של אוקראינה ולעולם לא נפעל תחת כיבוש רוסי". סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי יותר משליש מתפוקת ייצור המתכות של המדינה הושבת כעת עקב המצור על העיר מריופול.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול שיקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד