כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חסר הבית נעצר לחקירה

חתך את ידו כדי להשחית אנדרטה לשואה עם הדם שלו

תושב פלורידה מואשם שחתך את זרועו כדי להקיז דם ולהשחית אנדרטת זיכרון לשואה במיאמי ביץ' | הוא מרח דם על הקיר של אנדרטת השואה של הפדרציה היהודית של מיאמי | משטרת מיאמי עצרה אותו

חתך את ידו  כדי להשחית אנדרטה לשואה עם הדם שלו
אנדרטת השואה במיאמי צילום: ועדת האנדרטה לשואה

כריסטופר גרין, בן 44, נעצר על ידי משטרת מיאמי לאחר שנצפה על ידי מספר עדי ראיה חותך את ידו עד שדימם, ואז מרח את הדם על כל הקיר של אנדרטת השואה של הפדרציה היהודית של מיאמי. כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

גרין, חסר בית, כתב בדמו מספר אותיות שלא היו ברורות מה כוונתן. על פי הדיווח הן לא היו קריאות. הוא נעצר ביום חמישי האחרון, יומיים לאחר המעשה, לאחר שזוהה על ידי שוטרי משטרת מיאמי. הוא מואשם בסעיף של "פגיעה במקום תפילה". גרין הופיע ביום שישי בבית המשפט, שם נצטווה להתרחק מהאנדרטה ומהאזור. הוא עצור בערבות לשחרור בסך 5,000 דולר.

האנדרטה הוקמה בשנת 1984 על ידי ניצולי שואה תושבי העיר. לפי הנכתב באתר האנדרטה, הוחלט שמיאמי ביץ' היא המיקום המושלם לאנדרטה שכזו, שכן בדרום פלורידה חיה אחת האוכלוסיות הגדולות ביותר של ניצולי שואה בארצות הברית. "יש 20-25,000 ניצולים באזור הזה", אמר אייב רזניק ז"ל, אחד מחברי הוועדה המייסדים ונציב עיריית מיאמי ביץ', לעיתון 'מיאמי הראלד' בשנת 1985; "הרגשנו שזה המקום הנכון להקים אנדרטה לייצג את כל פלורידה", הוסיף.

חלק מהאנדרטה במיאמי. צילום: ועדת האנדרטה.

כאשר נעשו הכנות לבניית האנדרטה, היו מי שהתנגדו להקמתה. כמה תושבים לא הסכימו, בטענה שמיאמי ביץ' היא מקום ל"שמש וכיף" והאנדרטה תהיה קודרת מדי עבור נופשים. אחרים אמרו שנוכחות האנדרטה על אדמה בבעלות העיר מפרה את ההפרדה בין הכנסייה למדינה, בטענה שמדובר באנדרטה דתית. בעוד האנדרטה היא לזכרם של ששת מיליון היהודים שנרצחו במהלך השואה, תומכי הקמת האנדרטה אמרו כי זאת אנדרטה היסטורית בעליל ללא סמלים דתיים.

ב-27 בנובמבר 1984, כ-500 אנשים גדשו את הישיבה של מועצת התכנון של מיאמי ביץ'. עשרות ניצולי שואה מרחבי דרום פלורידה נכנסו לפגישה, רבים הפצירו בהפצרות רגשיות לחברי המועצה לאשר את האנדרטה. "איבדתי חמש אחיות וחמישה אחים", אמרה קלרה לינדר אז בת ה-79 ביידיש באמצעות מתרגם, "כולם נהרגו".

מק'לה אוקסנהנבלר, בת 80, הרימה את שרוולה כדי להראות קעקוע הנושא את המספרים 54092, שקוקעו על ידי הנאצים.

ועדת התכנון אישרה פה אחד את האנדרטה; שמונה ימים לאחר מכן אישרה ועדת העיר גם את תוכניות האנדרטה.

המיקום השתרע על פני מספר גושי דירות, עם כתובת פיזית של שדרות מרידיאן 1933-1945, מספרי רחובות התואמים בדיוק את שנות המשטר הנאצי ומלחמתו ביהודים. צירוף המקרים גרם לרבים להאמין שמיקום האנדרטה הוא בושה גורל, וגם עזר לשכנע כמה מחוקקים בעיר שהאנדרטה שייכת למקום הספציפי הזה.

חילול אנדרטה אנדרטת זיכרון מיאמי ביץ משטרת מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד