כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יהודי סוריה ולבנון קיבלו מצות

מאות ישראלים חגגו ליל הסדר במדינה המוסלמית: "היה מרגש"

ישראלים רבים חגגו את ליל הסדר באירוע המוני באיסטנבול שבטורקיה, בראשות הרב הראשי האשכנזי לטורקיה. במקביל היו גם פליטים מאוקראינה, כולל יהודים מרוסיה. בערב החג נערך ביעור חמץ מרכזי על גג בית הכנסת | יהודים במדינות אויב כמו סוריה ולבנון קיבלו מצות

מאות ישראלים חגגו ליל הסדר במדינה המוסלמית: "היה מרגש"
ליל סדר בטורקיה צילום: באדיבות המצלם

בדומה למדינות רבות בעולם, גם בטורקיה המוסלמית נערכו חגיגות ליל סדר המוניים ברוב פאר והדר. ליל הסדר מרכזי נערך בהשתתפות ישראלים רבים הנמצאים בטורקיה בראשות הרב האשכנזי, הרב מנחם מנדל (מנדי) חיטריק.

בנוסף אירח הרב חיטריק בביתו עשרות אנשים מהקהילה היהודית ואורחים ממדינות נוספות. בעוד בבית הרב התארחו עשרות אנשים בליל הסדר. הרב ארגן במקביל ליל סדר לכלל הקהילה כולה, שם השתתפו ישראלים רבים שחיים או מטיילים במדינה.

אורחים רבים ממדינות רבות הגיעו לביתו של הרב, כולל לליל הסדר המרכזי שכלל סועדים מלפחות 15 מדינות, כמו אוקראינה, רוסיה, איראן ויהודים ממדינות מוסלמיות נוספות, בעוד אוקראינה ורוסיה נלחמות אחת בשנייה, בליל הסדר ישבו יהודים מאוקראינה ורוסיה יחד רחוקים מהמלחמה ללא מתחים וללא לחצים, כולם שרו והתפללו יחדיו שבעזרת השם "לשנה הבאה בירושלים הבנויה".

בנוסף, איגוד הרבנים במדינות האיסלם בראשות הרב חיטריק, שלחו מצות ומצרכים נוספים ליהודים רבים במדינות כמו סוריה, לבנון, מצרים, עומאן, סעודיה, אלג'יריה ולוב.

הרב מנדי חיטריק, רבה האשכנזי של טורקיה אמר ל'בחדרי חרדים' כי "לראות את כל הפסיפס היפה הזה של יהודים ממדינות רבות כולל אוקראינה ורוסיה יושבים יחד ומתפללים ומבקשים מהשם שבעזרת השם לשנה הבאה נהיה כולנו בירושלים, היה מרגש מאוד, גם בשריפת חמץ שעשינו על הגג של בית הכנסת, היה אפשר לראות את כולם מתרגשים".

ליל סדר טורקיה הרב מנחם מנדל חיטריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד