י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פצועים, הצתות ומעצרים

מהומות בשבדיה לאחר שימני קיצוני איים לשרוף קוראן

שלושה בני אדם נפצעו לאחר שהמשטרה ירתה יריות אזהרה לעבר מתפרעים בעיר נורקופינג שבמזרח שוודיה, המהומות החלו לאחר שפוליטיקאי מהימין הקיצוני איים לשרוף עותק של הקוראן

מהומות בשבדיה לאחר שימני קיצוני איים לשרוף קוראן
מהומות בשבדיה צילום: רשתות חברתיות שבדיות

שלושה בני אדם נפצעו כשהמשטרה ירתה יריות אזהרה לתוך קהל של מתפרעים במזרח שוודיה ביום ראשון, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

המדינה מתמודדת עם אלימות קשה כבר מספר ימים, לאחר שרסמוס פאלודן, פוליטיקאי דני-שוודי מהימין הקיצוני העומד בראש תנועה אנטי-אסלאמית, איים לשרוף עותקים של הקוראן, הספר הקדוש של האסלאם במהלך עצרות ימין קיצוניות.

העיתון השוודי 'אפטנבלאט', דיווח, כי התקרית התרחשה בעיר נורקופינג כאשר המשטרה נכנסה לפזר קבוצה של אנשים שיידו אבנים לעבר שוטרים. קבוצת מפגינים מוסלמים התכנסה לאחר שפאלודן אמר כי יקיים עצרת בעיר ביום ראשון, ולמרות שהמשטרה ביטלה את העצרת, עדיין מפגינים מוסלמים רבים זעמו על האיש, והתפרעו במקום.

בהצהרה באתר האינטרנט של המשטרה המקומית דווח, כי "שוטרים ירו כמה יריות אזהרה לאחר שהותקפו. שלושה אנשים נפגעו מרסיסים וכעת הם מטופלים בבית חולים", נכתב בהודעה. בנוסף דווח, כי: "כל שלושת הפצועים נעצרו בחשד לביצוע מעשים פליליים". מספר כלי רכב הוצתו ולפחות 11 אנשים נעצרו.

מהומות פרצו גם בעיר לינקופינג, שם גם תכנן פאלודן לקיים עצרת ביום ראשון. שלושה ימים קודם לכן, תכנן פאלודן לקיים שם עצרת אנטי איסלאמית. העיתון 'אפטנבלאט' תיאר כיצד המצב הסלים במהירות כאשר מאות אנשים, בעיקר צעירים, הגיעו למקום. 14 בני אדם נעצרו.

שר המשפטים של שוודיה, מורגן ג'והנסון, קרא למתפרעים 'לכו הביתה מיד'. הוא אמר כי פאלודן "טיפש ימני קיצוני, שמטרתו היחידה היא להניע אלימות ופילוגים, שוודיה היא דמוקרטיה ובדמוקרטיה, לשוטים יש גם חופש דיבור".

"מי שתוקפים את המשטרה הם עבריינים. אין דרך אחרת להתמודד איתם מאשר לנהל מאבק קשה", אמר. עימותים דומים אירעו בימים האחרונים במספר ערים בשוודיה. ביום שבת האחרון הוצתו אוטובוס ומספר כלי רכב בעיר מאלמו שבדרום המדינה לאחר עצרות של גורמים קיצוניים. ביום שישי האחרון, תשעה שוטרים נפצעו בעימותים דומים באורברו שבמרכז שוודיה.

מהומות התפרעויות שבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד