כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מכה קשה לפני הבחירות המכריעות

מרין לה פן ואביה מואשמים במעילה של יותר מ-600,000 יורו

שבוע לפני שהיא מתמודדת ראש בראש מול עמנואל מקרון על תפקיד נשיאות צרפת. מרין לה פן ואביה האנטישמי ז'אן-מארי הואשמו במעילה של יותר מ-600,000 יורו. "לה פן מבוהלת", אמר עורך הדין שלה

מרין לה פן ואביה מואשמים במעילה של יותר מ-600,000 יורו
ארמון האליזה צילום: דוברות בית הנשיא

מועמדת לנשיאות צרפת מרין לה פן, נמצאת במרכזה של חקירת הונאה פלילית גדולה, לאחר שהיא ועמיתיה הואשמו בגניבת יותר משש מאות אלף יורו מהאיחוד האירופי.

חוקרי האיחוד האירופי האשימו את לה פן, ואת אביה, ז'אן-מארי לה פן, אנטישמי ידוע, במעילה של כ-620,000 יורו. כסף שהלך לעצרת הלאומית של הימין הקיצוני.

ההאשמות פורסמו ביום ראשון, בדיוק שבוע לפני שגברת לה פן תתמודד ראש בראש מול עמנואל מקרון על נשיאות צרפת. "מארין לה פן מבוהלת", אמר עורך הדין שלה, רודולף בוסלוט, הוא אמר שעיתוי הפרסום "נראה פוליטי ממש".

בוסלוט האשים את הסוכנות למניעת הונאה של האיחוד האירופי, בגרירת "עובדות ישנות בנות יותר מעשר שנים". הוא הוסיף: "מרין לה פן דוחה את האשמות, לא הייתה לה גישה לפרטי ההאשמות. זו מניפולציה, ולצערי אני לא מופתע". היא מואשמת בהעברה אישית של כ-137,000 יורו מכספי האיחוד האירופי שנלקחו באופן לא חוקי בתקופתה כחברת פרלמנט, בין 2004 ל-2017, לקופת המפלגה.

אביה, ז'אן-מארי לה פן שהקים את המפלגה הימנית קיצונית ב-1972, מעורב גם הוא. כך גם מקורב שלה לואי אליוט, כיום ראש עיריית פרפיניאן, שגם הכחיש כל פשע ביום ראשון.

לה פן נחקרה גם בגין "הפרת אמונים" ו"שימוש לרעה בכספי ציבור", ביחס לשימוש הבלתי חוקי לכאורה במזומן של האיחוד האירופי. לטענת האיחוד, היא השתמשה בכסף כדי לשלם לחייל לשעבר להיות שומר הראש האישי שלה. סקרי דעת קהל שפורסמו בצרפת בסוף השבוע מצביעים על ניצחון של מקרון בסיבוב השני בבחירות ביום ראשון הקרוב. ב-2017, מקרון ניצח את לה פן עם 66% מהקולות בסיבוב השני, לעומת 34% ללה פן.

בחירות בצרפת בחירות לנשיאות מרין לה פן מעילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד