כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עושים סוף לנהיגה בחוף

סוף שבוע בחופים - 151 דוחות ניתנו בגין נסיעה על חוף הים

עושים סוף לנהיגה בחוף
רשות הטבע והגנים

מתנדבי עמותת אור ירוק יפעלו במהלך חודשי הקיץ למען מניעת כניסת כלי רכב אל חופי ים במסגרת שיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על משרד התחבורה להוסיף את כניסת כלי רכב אל חופי הים, אל רשימת העבירות שבגינן ניתן להחרים כלי רכב"

בסוף השבוע האחרון פעלו פקחי רשות הטבע והגנים, בחופי הים במצבע אכיפה שבועי. המבצע כלל כוחות רבים של פקחי רשות הטבע והגנים, משטרת ישראל שיטור ימי, אגף התנועה ותחנות משטרה.
בסך הכול חילקו פקחי רשות הטבע והגנים 151 דוחות לנהגים שנתפסו נוהגים בחופים שלא כחוק, פחות ממאה מטר מקו המים. באזור הצפון (ראש הנקרה עד חדרה), חולקו 81 דוחות; באזור המרכז (מחדרה ועד חוף זיקים ליד אשקלון) חולקו 55 דוחות בסה"כ; בחופי הכנרת ניתנו 11 דוחות; ובחופי אילת ניתנו 4 דוחות בגין נהיגה בלתי חוקית בחופי הים. לראשונה, השתמשו פקחי הרשות במסוק אשר אפשר להם לצלם את כלי הרכב שנסעו בצורה בלתי חוקית בחופים בקלות.

פעולת האכיפה שנערכה על ידי פקחי רשות הטבע והגנים, מלווה במבצע משותף של הרשות ועמותת "אור ירוק" בחודשי הקיץ, במסגרתו מחלקים מתנדבי המועדונים של העמותה חומרי הסברה, כובעים מדבקות ודגלונים למתרחצים בחופי הים. מטרת המבצע, "עושים סוף לנהיגה בחוף", היא להעלות על סדר היום הציבורי את הסכנה שבנהיגת כלי רכב על חופי הים ולמגר את התופעה, שהינה מפגע בטיחותי, הפוגעת במתרחצים בים ובערכי הטבע והנוף.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "בשנים האחרונות התפתחה בישראל תופעה מסוכנת – נסיעה פרועה ברכבי שטח אופנועים וטרקטורונים בחופי הרחצה. התופעה הזו אינה רק מרגיזה אלא גם מאוד מסוכנת ובלתי חוקית. ציבור המתרחצים בים כולל תינוקות, פעוטות וילדים, חלקם זוחלים או יושבים וקשה להבחין בהם. גם במתרחצים הבוגרים, השוכבים בחול קשה לעיתים להבחין מכסא הנהג. רק אכיפה מוגברת של הרשויות תמנע את האסון הבא. על המדינה להחרים כלי רכב שנמצאים פחות מ-100 מטרים מקו המים, כדי להגביר את ההרתעה ולשדר מסר חד וברור, כי לא נכנסים עם כלי הרכב אל חוף הים" .






צלם:רשות הטבע והגנים
אור ירוק חוף ים דוחות רשות הטבע והגנים טרקטורונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד