י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכבאים נכנסו לבית הבוער

אסון בכפר האקולוגי: פעוטה כבת 3 נספתה בשריפה, שניים נפצעו

בשריפת בית שפרצה הבוקר בכפר האקולוגי 'אדמה' שבגליל המערבי, נהרגה ילדה כבת 3 שאותרה בבית ללא רוח חיים | גבר ואשה נוספים פונו לבית החולים | הוקם צוות חקירה מיוחד לבחינת נסיבות הדליקה הקשה | הכבאים דיווחו כי כאשר הגיעו למקום הבית בער כולו "כמו לפיד"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: שירות החירום הממלכתי של קייב

ילדה נספתה הבוקר (שני) בשריפה שפרצה בבית בכפר האקולוגי 'אדמה' שבגליל המערבי. צוותי הכיבוי עדיין לא הצליחו להשיג שליטה על האש אך חילצו, בנוסף לילדה, גבר ואישה שנפגעו מכוויות. יצוין כי הכפר האקולוגי לא מחובר לחשמל, וכעת נבדק מה גרם לפרוץ לשריפה.

לאחר חילוץ ממושך, צוותי הרפואה נאלצו לקבוע את מותה של ילדה כבת 3 שחולצה ללא סימני חיים. הכוחות העניקו טיפול רפואי ופינו במסוק מד"א לבית החולים רמב"ם, אשה כבת 44 במצב קשה יציב, בהכרה מלאה, עם כוויות בדרגה ב' ולאחר ששאפה עשן. למרכז הרפואי לגליל בנהריה פונה הגבר כבן 45 במצב בינוני, עם כוויות בדרגה ב' בגב ובגפיים.

השריפה פרצה מעט לפני השעה 7:00 בבוקר. צוותי כיבוי רבים מתחנת גליל מרכזי וכן ממחוז חוף הוזנקו לאירוע. כשהגיעו למקום זיהו בית בוער לחלוטין, לפי מערך הכבאות, עם "מטען אש כבד מאוד". הצוותים החלו מיד החלו בפעולות כיבוי והגנה על מבנים סמוכים תוך כניסה לבית הבוער וסריקה אחר לכודים.

במהלך הסריקה אותרה הילדה כשהיא ללא רוח חיים. במערך הכבאות הוקם צוות חקירה מיוחד לבחינת נסיבות הדליקה.

חובש בכיר במד"א חסיב שחאדה ופאראמדיק מד"א שלום טיקושבילי, סיפר: "מדובר בארוע קשה, כשהגענו למקום, ראינו אש ועשן שיוצאים מבית מגורים, ושכנים שהיו מסביב, מהבית יצא ילד כבן 6 שלא נפגע וגבר ואשה שסבלו מכוויות ולאחר ששאפו עשן, הם סיפרו שבבית ישנה ילדה כבת 3, האש עדיין בערה ולא ניתן היה להיכנס לבית, לאחר שהכיבוי הגיעו, כיבו את האש וניתן היה להיכנס לבית, הילדה חולצה כשהיא ללא רוח חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. את האשה פינינו במסוק מד"א לבית חולים רמב"ם כשמצבה קשה, ואת הגבר במצב בינוני לבית חולים בנהריה."

שריפה גליל מערבי אקולוגי כפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד