כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מבצע קטלני

צפו: טורקיה פתחה בקמפיין צבאי נגד הכורדים בעיראק

טורקיה הודיעה כי החלה במבצע אווירי וקרקעי ביום ראשון בלילה, נגד לוחמים כורדים בצפון עיראק. משרד ההגנה הטורקי מסר כי המבצע החל לאחר שהכורדים תכננו מתקפה נגד טורקיה

צפו: טורקיה פתחה בקמפיין צבאי נגד הכורדים בעיראק
תקיפה טורקית צילום: צבא טורקיה

טורקיה פתחה במתקפה אווירית וקרקעית חדשה נגד לוחמים כורדים בצפון עיראק, כך אמר שר ההגנה הטורקי, חולוסי אקר. יחידות קומנדו וכוחות מיוחדים, בגיבוי כלי טיס בלתי מאוישים ומסוקי תקיפה, ירו לעבר מקומות מסתור של לוחמים כורדים (PKK) באזורים שונים בצפון עיראק. שר ההגנה לא אמר כמה חיילים מעורבים במבצע.

משרד ההגנה מסר כי המבצע, שהחל ביום ראשון בלילה, הגיע לאחר שנמצא כי ה-PKK מתכננים מתקפה רחבת היקף נגד טורקיה. תכנון המבצע דווח בתקשורת הטורקית במשך שבועות. ממשרד ההגנה נמסר כי המבצע, שהחל ביום ראשון בלילה, הגיע לאחר שהתגלה כי ה-PKK מתכננים מתקפה רחבת היקף נגד טורקיה.

המבצע החל יומיים לאחר ביקור נדיר בטורקיה של ראש ממשלת החבל הכורדי האוטונומי של עיראק, מסור ברזאני, מה שמרמז שהוא עודכן על תוכניותיה של אנקרה. ברזאני אמר לאחר שיחותיו עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כי הוא מברך על "הרחבת שיתוף הפעולה לקידום ביטחון ויציבות" בצפון עיראק.

לממשלת אזור כורדיסטן יש מערכת יחסים לא פשוטה עם קבוצת PKK, שנוכחותה מסבכת את קשרי הסחר הרווחיים של האזור עם טורקיה. טורקיה מבצעת באופן שגרתי תקיפות. ה-PKK, הוגדרה כקבוצת טרור על ידי אנקרה ובעלות בריתה המערביות, הארגון מנהל מרד נגד הטורקים מאז 1984. עשרות אלפי בני אדם נהרגו מאז החל ה-PKK במאבקו נגד המדינה הטורקית. באזור הכורדי בצפון עיראק יש ל-PKK בסיסים ומחנות אימונים בסינג'אר ובגבול ההררי עם טורקיה.

טורקיה צבא טורקיה כורדיסטן עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד