ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
איגרת מחאה

ראש ממשלת ירדן: "מברך את משליכי האבנים על הפרו ציוניים"

ראש ממשלת ירדן אמר היום, כי הם בלמו אתמול את "הניסיון של ישראל לחלק את מסגד אל-אקצא לפי קריטריונים של מקום וזמני תפילה" והם ימשיכו לבלום זאת: "לא נאפשר זאת". שר החוץ הירדני זימן את השגריר הישראלי ברבת עמון לשיחה כדי להעביר איגרת מחאה על התנהלות ישראל באל-אקצא. ראש ממשלת ירדן גם בירך את משליכי האבנים על המתפללים היהודים

ראש ממשלת ירדן: "מברך את משליכי האבנים על הפרו ציוניים"
ראש ממשלת ירדן, בישר אל-ח'סאוונה צילום: ממשלת ירדן

‏דברים חריפים ביותר שאומר היום (שני) ראש ממשלת ירדן, בישר אל-ח'סאוונה, בישיבת הפרלמנט נגד ישראל: "אני מברך כל פלסטיני ואת כל עובדי הווקף האסלאמי הירדני שעומדים בצורה נעלה כמו צריח ואלה שמשליכים אבנים על הפרו ציוניים המטמאים את מסגד אל-אקצא באבטחת ממשלת הכיבוש הישראלי". ‏עוד אמר ראש ממשלת ירדן כי הם בלמו אתמול את הניסיון של ישראל לחלק את מסגד אל-אקצא לפי קריטריונים של מקום וזמני תפילה והם ימשיכו לבלום זאת: "לא נאפשר זאת".

‏במקביל הפרלמנט הירדני הגיש היום לממשלה מזכר שנחתם בידי 87 חברים שדורש לגרש את השגריר הישראלי מרבת עמון (שכרגע לא נמצא שם) במחאה על מה שכונה "התקיפות הישראליות במסגד אל-אקצא". כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

 

עוד דווח, כי ‏שר החוץ הירדני זימן את השגריר הישראלי ברבת עמון לשיחה כדי להעביר איגרת מחאה על התנהלות ישראל באל-אקצא. הוא לא נמצא ולכן זומן מיופה הכוח כדי להעביר את המחאה. שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי הודיע גם, כי ביום חמישי הקרוב ירדן צפויה לארח ועדה השייכת לליגה הערבית "על מנת להתמודד מול הפעולות הישראלית הלא חוקיות בירושלים ובמקומות הקדושים", ואמר כי "אנו בקשר יומיומי עם הפלסטינים על מנת להתמודד עם הפעולות האלו".

‏כזכור, היום מלך ירדן שוחח בטלפון עם אבו מאזן, ונשיא מצרים א-סיסי בעקבות האירועים באל-אקצא. לשכת מלך ירדן דיווחה, כי המלך שוחח בטלפון עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, וכי השניים הדגישו את הצורך לעצור את "כלל הפעולות הישראליות הבלתי-חוקיות והמתגרות במסגד אל-אקצא".

ירדן מלך ירדן אל אקצא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד