כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
המהומות בהר הבית

ישראל VS ירדן: רוח גבית לאלימות; פרס למסיתים

"מהווה פרס למסיתים, ובראשם חמאס שמנסים להצית פה אלימות בירושלים. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. מדינת ישראל תמשיך להעניק ולשמור על כבודם של כולם". כך ראש הממשלה בנט בתגובה להסתה של ראש ממשלת ירדן נגד ישראל ועידוד המתפרעים בהר הבית ובסביבות הכותל ועל רקע זימון סגן השגריר בירדן לשיחת נזיפה

ישראל VS ירדן: רוח גבית לאלימות; פרס למסיתים
מהומות בהר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

על רקע המהומות בירושלים שמקורם בהר הבית, משרד החוץ הירדני הודיע כי סגן השגריר הישראלי זומן לשיחת בירור. בישראל תוקפים את ירדן ומאשימים אותם כי הם פוגעים בשקט בירושלים ונותנים רוח גבית לאלה המנסים לפגוע במרקם החיים המשותף לדתות בבירת ישראל.

בהודעת משרד החוץ הישראלי נמסר כי "זימונו של סגן השגריר למשרד החוץ הירדני והודעת דובר משרד החוץ הירדני בעקבות הפגישה פוגעים במאמצים להשכין שקט בירושלים ונותנים רוח גבית לאלו שפוגעים בקדושת החגים ונוקטים אלימות המסכנת חיי אזרחים מוסלמים ויהודים כאחד".

בישראל קוראים לירדן "לסייע לישראל במאמצים להשכין שקט בירושלים ולאפשר חופש פולחן בהר הבית״, בהודעה נכתב כי ״מדינת ישראל מחוייבת ופועלת ללא לאות להבטחת חופש הדת והפולחן ליהודים, למוסלמים ולנוצרים בירושלים בימי חול וחג כאחד, בוודאי שבתקופה זו בה מתלכדים הפסח, הרמדאן והפסחא".

עוד נטען כי בניגוד להתקפות מצד גורמים במדינות הערביות, ישראל פועל באחריות, כך גם משטרת ישראל נהגה בשבועות האחרונים באחריות, "בריסון ובשיקול דעת אל מול עשרות רבות של פורעים, שחיללו במעשיהם את ערכי האסלאם ואת קדושת ההר. פעולתה של משטרת ישראל, כולל ביום ששי האחרון, היא זו שאיפשרה את קיום התפילות לעשרות אלפי מאמינים מוסלמים. פעולה זו באה רק לאחר שמוצו כל האמצעים האחרים, כולל שיח אינטנסיבי עם הוקף". כך בהודעת משרד הבריאות.

ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם הודעה נוספת נגד דבריו של ראש שהממשלה הירדני שהאשים את ישראל במהומות. לדברי בנט: "אני רואה בחומרה את ההתבטאויות המאשימות את ישראל באלימות המופנית אלינו, ויש מי שמעודד לזרוק אבנים, ולהפעיל אלימות כנגד אזרחי מדינת ישראל".

"הדבר הזה לא מקובל עלינו". הבהיר ראש הממשלה בנט, "זה מהווה פרס למסיתים, ובראשם חמאס שמנסים להצית פה אלימות בירושלים. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. מדינת ישראל תמשיך להעניק ולשמור על כבודם של כולם, לאפשר לכולם לחגוג בירושלים, ובראש ובראשונה - כוחותינו ימשיכו להעניק ביטחון לאזרחי מדינת ישראל".

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם צפויה לכנס מחר דיון בעניין המהומות בהר הבית.

 

ירדן מהומות בהר הבית נפתלי בנט הסתה לטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד