כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אולטימטום להסרת ההקפאה

דיווח: הדרישות של עבאס בתמורה לשימור הקואליציה

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הציב אולטימטום עם רשימת דרישות על מנת להסיר את הקפאת חברות רע"מ בקואליציה ברקע המהומות במסגד אל אקצא | בין התנאים שהציב עבאס: התחייבות לשמירה על הסטטוס-קוו במסגד אל-אקצא | האם בנט יתקפל שוב או שמא יעדיף להתחזק מול מצביעיו ולהפיל את הממשלה שגם ככה איבדה את הרוב

דיווח: הדרישות של עבאס בתמורה לשימור הקואליציה
בנט ועבאס במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס הציב לראש הממשלה נפתלי בנט מספר דרישות שרק באם יקוימו רע"ם תבטל את הקפאת החברות בקואליציה, את הדברים חשף מוחמד מג'אדלה הערב בחדשות 12. בין דרישות עבאס, התחייבות למתן פתרונות לסוגיות שתקועות אצל שרת הפנים שקד והגברת מבצע איסוף הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית, נציין כי גם אם תקבל רע"מ את דרישותיה ימיה של הממשלה ספורים מאחר שהיא נשארה ללא רוב, ייתכן שבנט יעדיף להקשיח עמדות מול יו"ר רע"מ וללכת לבחירות תוך שהוא מראה ל'בייס' הפוליטי שלו שהוא לא מתקפל מול כל דרישה.

הקפאת החברות בקואליציה באה על רקע המהומות בסביבת מסגד אל אקצא. משכך, התנאי הראשון שביקש עבאס מבנט הוא התחייבות לשמירה על הסטטוס-קוו במסגד אל-אקצא והמקומות הקדושים ומניעת תפילת גורמים קיצוניים ברחבות המסגד.

תנאי נוסף שהציב עבאס הוא הסכמה על מתווה בקרב כל ראשי הקואליציה ליישום תוכנית החומש הכלכלית של החברה הערבית וזירוז העברת התקציבים של 30 מיליארד שקל תוך שנה. עוד דורש יו"ר רע"ם לגבש תוכנית מיוחדת ליישום החלטות הממשלה בנגב וזירוז ההכרה בכפרים הבלתי מוכרים שאישרה הממשלה, והסדרת הכפרים המוכרים.

שני התנאים האחרונים שדרש עבאס: התחייבות בכתב של ראש הממשלה למתן פתרונות בנוגע לסוגיות התקועות בסמכות שרת הפנים איילת שקד, בדגש על התכנון והבנייה והגברת מבצע איסוף הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית ותכנית מיגור הפשיעה והאלימות.

מוקדם יותר הערב התראיין עבאס לחדשות 13 וניסה להרגיע את הרוחות במפלגתו ובציבור הערבי, הוא חידד גם את הציפיות שלו מהממשלה, ואמר כי היא צריכה למנוע כל פרובוקציה וכניסה של יהודים להר הבית בהתייחס להצעות שמגיעות לטענת גורמים ברע״ם לח״כ מאזן גנאים אמר יו"ר רע"מ, ״הפניות של הליכוד לח"כ גנאים ואחרים הן פסולות, וספק חוקיות״.

בתוך כך, יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, התראיין הבוקר לרדיו 'מכאן' בשפה הערבית וטען כי החלטת סיעתו להקפיא את החברות בקואליציה יכולה להפוך לנסיגה כללית מהקואליציה. עם זאת ציין עבאס בריאיון לתוכנית אג’נדה במכאן כי "אם המציאות תשתנה והמדיניות תשתנה גם ההקפאה הזאת תשתנה".

מנסור עבאס הוסיף כי בסיעתו עוקבים אחרי התנהלות הממשלה ועושים מאמצים להחזיר את המצב באל-אקצא כפי שהיה לפני שנת 2,000. הוא התייחס גם לסיעת הרשימה המשותפת היריבה ואמר כי מצבה מעורר רחמים.

כמו כן, יו"ר רע"מ לשעבר, עבד אל-מאלכ דהאמשה, אמר בריאיון לתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב כי אם הממשלה לא תיסוג מהצעדים שמסכנים את אל אקצא - תתפטר רע"ם מהכנסת. גם הוא התייחס לביקורת של הרשימה המשותפת ואמר כי "הם רק רוצים להפיץ שמועות ושקרים ולהגיד שוויתרנו על אל אקצא".

מנסור עבאס נפתלי בנט מהומות בהר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד