כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשד לגרימת מוות ברשלנות

השריפה בכפר אדמה: בת 3 מפתח תקווה נספתה

בשריפה שפרצה לפנות בוקר בכפר האקולוגי "אדמה" בצפון משפחת קליך מפתח תקווה שנפשה במקום התעוררה ללהבות ענק, ליבי בת ה-3 נספתה בשריפה, אחיה בן ה-6 יצא ללא פגע והוריה פונו לבית חולים עם כוויות במצב בינוני | בעל הצימר נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות מאחר ובקום לא הותקנו אמצעי אזהרה

השריפה בכפר אדמה: בת 3 מפתח תקווה נספתה
אילוסטרציה צילום: unsplash

לקראת ערב הותר לפרסום כי הילדה אשר נספתה בשריפה שאירעה לפנות בוקר במושב האקולוגי "אדמה" בצפון, היא ליבי קליך מפתח תקווה שנפשה עם משפחתה במקום.

אמם של הילדים, ד"ר ליטל קליך-פילוסוף, בת 44, העובדת בבית החולים שיבא בתל השומר כראש תחום מחקר במכון להתפתחות הילד, נפגעה קשה עם כוויות בדרגה 2, ופונתה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם היא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ כללי ומצבה יציב. האבא, תומר קליך, בן 45, נפגע בינוני, עם כוויות בדרגה 1 ו-2, ופונה באמבולנס למרכז הרפואי הגליל בנהריה, שם אושפז במחלקה לכירורגיה פלסטית וכוויות. אחיה של ליבי, אלון בן ה-6, לא נפגע.

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פרסם פוסט על האירוע הטראגי, בו כתב: "האירוע הקשה שארע היום בישוב אדמה קשור למשפחה מהעיר שגרה בשכונת אם המושבות. המשפחה הייתה בנופש במקום. נופש שלצערנו הסתיים באסון כבד. עובדי הרווחה בקשר עם המשפחה והרשות תעניק כל סיוע שנדרש. מחבקים את המשפחה בשעתם הקשה, כואבים את כאבם על פטירת הבת ומאחלים להם רפואה שלמה".

הבעלים של בית הנופש הגיע לתחנת המשטרה במעלות נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות, מאחר שלפי החשד, הצימר לא היה מורשה לאירוח ולא היו בו אמצעים לגילוי ולכיבוי אש. הבתים ביישוב האקולוגי אינם מחוברים לרשת החשמל.

השריפה פרצה מעט לפני השעה 7:00 בבוקר. צוותי כיבוי רבים מתחנת גליל מרכזי וכן ממחוז חוף הוזנקו לאירוע. כשהגיעו למקום זיהו בית בוער לחלוטין, לפי מערך הכבאות, עם "מטען אש כבד מאוד". הצוותים החלו מיד החלו בפעולות כיבוי והגנה על מבנים סמוכים תוך כניסה לבית הבוער וסריקה אחר לכודים.

חובש בכיר במד"א, חסיב שחאדה ופאראמדיק מד"א שלום טיקושבילי, סיפר: "מדובר באירוע קשה, כשהגענו למקום, ראינו אש ועשן שיוצאים מבית מגורים, ושכנים שהיו מסביב, מהבית יצא ילד כבן 6 שלא נפגע וגבר ואשה שסבלו מכוויות ולאחר ששאפו עשן, הם סיפרו שבבית ישנה ילדה כבת 3, האש עדיין בערה ולא ניתן היה להיכנס לבית, לאחר שהכיבוי הגיעו, כיבו את האש וניתן היה להיכנס לבית, הילדה חולצה כשהיא ללא רוח חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. את האשה פינינו במסוק מד"א לבית חולים רמב"ם כשמצבה קשה, ואת הגבר במצב בינוני לבית חולים בנהריה."

שריפה אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד