כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לא רוצים הסלמה

הפלסטינים: חמאס לא אחראי על הירי, מבררים מי כן

מקורות פלסטינים אמרו כי ההערכה היא שהג'יהאד האסלאמי עומד מאחורי ירי הרקטה הערב לעבר הדרום. לטענת חמאס, הארגון מחפש אחר היורים או היורה

הפלסטינים: חמאס לא אחראי על הירי, מבררים מי כן
שיגור רקטות צילום: Atia Mohammed/Flash90

מקורות המעורים במגעים עם חמאס אמרו ל'כאן חדשות', כי חמאס העביר מסר למתווכים כי אין לו עניין בהסלמה והוא לא אחראי לירי הרקטה הערב (שני) לעבר יישובי עוטף עזה.

לטענת חמאס, הארגון מחפש אחר היורה או היורים הסוררים. כך דיווח הכתב לענייני פלסטינים, גל ברגר. ההערכה בעזה היא שגורמים בג'יהאד ביצעו את הירי, ייתכן שלא על דעת הנהגת הארגון.

גל ברגר מציין בפרשנות על המצב כי "זה אותו תקליט שבור ומאוס, אני חושב שנקודת המוצא צריכה להיות שחמאס משקר, אבל זה מה שחמאס אומר למתווך, וזה מה שאח"כ המתווך אומר לישראלים, וזה מאח"כ הישראלים אומרים לכתבים הצבאיים, וזה מה שאח"כ הכתבים הצבאיים אומרים לציבור, זו שרשרת המזון וההאכלה".

השקט הופר: רקטה נורתה מהרצועה - ויורטה

על רקע הדברים הללו, אמר אתמול מקור בכיר בחמאס לעיתון הבין-ערבי 'ראי אל-יום' היוצא לאור בלונדון כי אם תוצת מערכה בעקבות האירועים האחרונים (הר הבית) תפתח גם חזית בדרום לבנון ותהיה "אינתיפאדה של ערביי 48 (ערביי ישראל)". המקור אמר לעיתון כי המצב בעזה ובשאר ישראל יכול להתפוצץ בכל רגע למרות ההבנות שהשיגה מצרים בין ישראל לחמאס, ולמרות שהציגה לחמאס תיעודים ומסמכים שמראים כי ישראל מבצעת חיפושים אחר הברחות של קורבנות לתוך רחבת הר הבית ומנסה למנוע אותן. "המצב שברירי בעיקר על רקע כניסת הכוחות הישראלים לאל-אקצא הבוקר", הוסיף המקור.

חמאס הג'יהאד האיסלאמי שיגור רקטה רקטה בדרום נפילת רקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד