י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השגריר הבודד

שגריר רוסיה בארה"ב מודה שלא שוחח עם פוטין כבר 5 שנים

שגריר רוסיה בוושינגטון הודה בראיון שהעניק לאחרונה, כי לא שוחח עם הנשיא ולדימיר פוטין מאז מונה לתפקיד ב-2017 - אפילו לא במהלך הפלישה לאוקראינה - אך הכחיש כי פירוש הדבר הוא שהוא לא רצוי בקרמלין

שגריר רוסיה בארה"ב מודה שלא שוחח עם פוטין כבר 5 שנים
ולדימיר פוטין/אנטולי אנטונוב צילום: הדס פרוש, פלאש 90/ויקיפדיה

שגריר רוסיה בארצות הברית, אנטולי אנטונוב, נשאל לגבי חוסר התקשורת שלו עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, וטען בראיון כי הוא נמצא בקשר מתמיד עם בכירים במוסקבה וסוכנויות ממשלתיות אחרות, אך הפתיע במיוחד כשסיפר כי לא שוחח עם פוטין בעצמו מאז 2017, אז מונה לתפקיד. כך דיווח אתר 'פוליטיקו'. "יש לנו מערכת אחרת", הסביר אנטונוב.

השגריר נשאל אם ניסה להשיג את פוטין בטלפון והסביר, "לתת הזדמנות ל-FBI להקשיב לכל מה שפוטין יכול לומר לי?" ענה אנטונוב. למרות חוסר המגע שלו עם נשיא רוסיה, אנטונוב דחה את הדיווח שפוטין מבודד וקיבל מידע גרוע שגרם לחיילים רוסים רבים למות בקרב. השגריר אומר על פוטין, "הוא יודע הכל. הוא מסוגל ללמוד ביסודיות כל דו"ח שהוא מקבל מסוכנויות שונות, ורק לאחר לימוד יסודי של דו"חות אלה, הוא מקבל החלטות תוך התחשבות בחברי מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית". אמר אנטונוב, לשעבר סגן שר ההגנה והחוץ.

אנטונוב גם הדהד את טענת מוסקבה שמטרת הכוחות הרוסיים אינה להכניע מדינה עצמאית, אלא לטהר את אוקראינה מהנאצים - למרות שנשיא המדינה, וולודימיר זלנסקי, הוא יהודי. הוא גם הכחיש את הדיווחים לפיהם חיילים רוסים טבחו באזרחים בבוצ'ה, והכחיש גם כי הרוסים השתמשו בנשק כימי ושהמתקפה נגד אוקראינה לא מתקדמת כמתוכנן.

בשיחה עם 'פוליטיקו' אמר אנטונוב, "אנחנו לא רוצים לראות שום איום שמגיע מהשטח הזה. אנחנו לא רוצים שהמדינה הזו תהפוך לחברה בנאט"ו. אנחנו לא רוצים שארצות הברית או מדינות נאט"ו אחרות ישתמשו בשטח הזה נגד הפדרציה הרוסית".

עוד דווח, כי אנטולי אנטונוב הוא למעשה בודד. השגריר הרוסי הוא האיש הפחות פופולרי בפרט בימים אלה בוושינגטון, אף אחד לא רוצה לדבר איתו. השגריר לא יכול להגיע לפגישות עם בכירים בבית הלבן או במחלקת המדינה, הוא לא יכול לשכנע את המחוקקים בארה"ב לפגוש אותו ולמעשה הוא שגריר בתואר בלבד.

"למען האמת, אנחנו במצור", אומר אנטונוב על עצמו ועל השגרירות שלו שהולכת ומתרוקנת. "כשהגעתי לוושינגטון, הרעיון שלי היה להשתמש במילה 'שיפור' כדי לתאר את המטרות שלי למערכת היחסים", אמר אנטונוב. "עכשיו אני מעדיף להשתמש במילה 'ייצוב'. "הוא מחייך כשהמילה "הישרדות" נאמרת במקום.

הוא נשאל האם המבצע הרוסי לא נכשל בכל צעד ושעל? אחרי הכל, לא רק שכוחות רוסים נדחקו מאזורי מפתח באוקראינה, אלא שהקרמלין פשוט איבד ספינת מלחמה עם מאות טנקים ומשוריינים וכ-20,000 חיילים כולל מטוסים ומסוקים רבים. וכעת שבדיה ופינלנד שוקלים ברצינות להצטרף לנאט"ו. "בבקשה", עונה אנטונוב, "שום פעולה צבאית לא מתנהלת בצורה מושלמת".

ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי בוושינגטון מתעוררות שאלות לגבי האפקטיביות של אנטונוב או שגרירים רוסים אחרים שנושאים השפעה כלשהי, במיוחד אם פוטין מסתמך על מספר מצומצם של יועצים. "בשלב זה, אני לא חושב שמישהו באמת חושב שהוא מיופה כוח של מוסקבה", אמר ל'פוליטיקו' גאווין ווילד, פקיד לשעבר במועצה לביטחון לאומי שעסק ברוסיה. "למה לתת במה לטרול?". מנגד מומחים אחרים לא מסכימים עם התזה הזאת, וטוענים שיכול להיות ערך בשמירה על קווי תקשורת פתוחים עם השגריר.

ולדימיר פוטין שגריר רוסיה ארצות הברית אנטולי אנטונוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד